مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد:

لزوم ایجاد فضای رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت/ظرفیت‌های مرکز درمان ناباروری اطلاع‌رسانی شود

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۹ کد : ۶۲۱۶۳ اخبار عمومی تاپ خبر
حجت الاسلام فرهانی با بیان اینکه ظرفیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی و هزینه پایین خدمات آن، باید اطلاع‌رسانی شود، بر لزوم ایجاد فضای گفتمانی، فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات در نظر دارد در این فضای گفتمانی، فرهنگی و رسانه‌ای اقداماتی را انجام دهد.
لزوم ایجاد فضای رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت/ظرفیت‌های مرکز درمان ناباروری اطلاع‌رسانی شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جریان بازدید از جهاددانشگاهی با بیان اینکه ظرفیت‌های مرکز درمان ناباروری این نهاد و هزینه پایین خدمات آن، باید اطلاع‌رسانی شود، بر لزوم ایجاد فضای گفتمانی، فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات در نظر دارد در این فضای گفتمانی، فرهنگی و رسانه‌ای اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: ظرفیت‌های استان در این حوزه باید شناسایی و فعال شوند تا خلاء ها و موانع این مسیر برطرف شود که در این امر، جهاددانشگاهی ظرفیت علمی، پژوهشی و دانشگاهی مثبتی دارد و جا دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده‌های بهتری شود.   

حجت الاسلام فراهانی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی طی چند سال اخیر در فضای فرهنگی در مرحله گذار از روش‌های سنتی به مدرن بوده است، افزود: باید بپذیریم که با توجه به شرایطی که امروز در حوزه فرهنگی جامعه ما حاکم است، اجرای برنامه‌های فرهنگی نیاز به برنامه‌های مدرن‌تر و خلاق‌تر دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در مرحله گذار و گام دوم تحولی که سازمان برداشته اتفاقات مبارکی در کشور و استان رخ داده‌ است. در برنامه‌های فرهنگی باید خلاقیت جدید ایجاد شود مثلا اجرای سرود در برنامه‌های فرهنگی، سالیان سال است که وجود دارد اما سرود سلام فرمانده یک تحول و تاثیرگذاری مثبتی در کل کشور ایجاد کرد که بی‌سابقه بود.

فراهانی در ادامه در خصوص حوزه هنری به عنوان یکی از نهادها زیرمجموعه سازمان تبلیغات گفت: ماهیت حوزه هنری، تربیت نیروی هنری و رسانه‌ای جبهه انقلاب است. حوزه هنری استان مرکزی اخیرا فعال‌تر، پویاتر و جوان‌تر شده و حوزه های کارکردی خود را گسترش داده است.

وی در خصوص خبرگزاری مهر نیز گفت: بدنبال ایجاد فصل جدیدی از جریان رسانه ای مهر هستیم تا ابعاد مختلف فعالیت رسانه ای اعم از خبرگزاری، گفتمان سازی و جریان سازی رسانه‌ای در این خبرگزاری مد نظر قرار گیرد. همچنین با افتتاح مجتمع اصحاب هنر و رسانه(ماهور) و تجمع نیروهای رسانه در استان مرکزی در یک مکان، آینده خوبی را در فضای رسانه‌ای استان شاهد خواهیم بود.

فراهانی همچنین در خصوص بهبود کارآیی و فعالیت مساجد با بیان اینکه در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم از پویایی مساجد بهره کافی را ببریم، تصریح کرد: اکنون فضای پویا و فعالی را در مساجد شاهد نیستیم و امیدواریم در سطح کلان تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شود. متاسفانه هر دستگاهی خود را مدعی کار در مسجد می‌داند ولی وقت کار که می‌رسد هیچ متولی پیدا نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: در شورای راهبری مساجد در استانداری گفتیم حاضریم که مدل استانی در این حوزه داریم و به کشور انتقال دهیم. در شورا گفتیم که حاضریم نقش محوری فرهنگی و تبلیغاتی مساجد را در استان بر عهده بگیریم تا از مشکلات و موازی کاری‌ها جلوگیری شود و تصمیمات واحدی گرفته شود یا اینکه یک متولی واحد برای مساجد انتخاب شود و ما تحت برنامه ریزی و مدیریت او در بخش مساجد کار کنیم.

وی گفت: در بخش مردمی نیز که به کسانی که در مساجد به عنوان اعضاء هیات امنا یا به طور کلی افراد مسجدی برمی گردد، باید خضوع و خشوع لازم برای فعالیت در این حوزه که باعث جذب مردم به این فضا می‌شود، همواره در اصحاب مساجد از امام جماعت تا هیات امنا، خادمان و متولیان مساجد وجود داشته باشد و در این بخش نیز باید کار شود.

وی به تدوین و تصویب سند استانی راهبردی مدیریت مساجد اشاره کرد و گفت: بخش امام جماعت و هیئت امنا این سند به خوبی اجرایی شده و این سند به کل کشور معرفی شده و باعث شد، سند ملی مساجد بر پایه همین سند استانی تدوین شود.

فراهانی با بیان اینکه بر اساس این سند هیئت امنا و امام جماعت مساجد طی یک روند مشخصی جذب می‌شوند اظهار کرد: اخیرا فراخوانی برای جذب جوانان در هیئت امنا مساجد دادیم و از بزرگان مساجد خواستیم که تجربیات خود را به جوانان انتقال دهند و میدان را برای حضور جوانان باز کنند. همچنین حضور حداقل یک خانم را در هیئت امنا الزامی کردیم. محدودیت سنی بالای ۶۰ سال برای هیئت امنا گذاشتیم که باعث شد میانگین سنی هیئت امنا مساجد استان اکنون به زیر پنجاه سال برسد.

فراهانی با بیان اینکه هر تغییر و تحولی هزینه خواهد داشت، گفت: ما کار را از برگزاری جلسات فراتر بردیم و مدلی که الان پیش می‌بریم، مدل عملیاتی است. برای بهبود کارآمدی مساجد ۲۰ مسجد را در اراک به عنوان پایلوت در نظر گرفتیم تا از طریق ستاد اجرایی، همه دستگاه‌ها خدمات و برنامه‌های خود را در این مساجد اجرایی کنند. امامان جماعت مساجد نیز باید توانمندتر شوند و هیات امنای مساجد پای کارتر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان به نقل از ایسنا، اظهارکرد: اقدامات مربوط به شناسه ملی مساجد نیز در حال انجام است. بنا داریم در پایان سال ۱۴۰۲ این ۲۰ مسجد الگو شوند و به تدریج طی یک دستورالعمل ثابت، بقیه مساجد نیز این مسیر را طی کنند. 

کلید واژه ها: تبلیغات اسلامی استان استان مرکزی حوزه هنری رسانه


نظر شما :