زوجین نابارور زیر چتر حمایتی بیمه قرار می‌گیرند

۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۶ کد : ۶۲۹۷۸ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه تمامی خدمات تشخیصی درمان مورد نظر زوجین نابارور در شمول تعهدات سازمان بیمه سلامت قرار گرفت، افزود: سه مرکز فوق تخصصی دولتی بیمارستان امیرالمومنین(ع) و عمومی غیردولتی جهاددانشگاهی و بخش خصوصی بیمارستان سینا طرف قرار داد می باشند.
زوجین نابارور زیر چتر حمایتی بیمه قرار می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست های مهم و اساسی سازمان بیمه سلامت حمایت از قانون جوانی جمعیت و نهاد خانواده و زوجین نابارور است که در این راستا تمامی خدمات تشخیصی درمان مورد نظر زوجین نابارور در  شمول تعهدات سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

وی افزود: در استان مرکزی ۵۳۶ نفر زوج نابارور نشان دار شده در سامانه های بیمه سلامت وجود دارد که از این تعداد  ۶۳ نفر نشان بارداری دارند دارند و ۴۷۳ نفر نشان نابارور داند که از خدمات درمانی تشخیصی ناباروری استفاده می کنند.

جیریایی بیان کرد: در سال جاری میانگین هزینه برای این افراد حدود ۲۰۰ میلیون تومان در ماه است که در ۶ ماهه ابتدایی امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با بار مراجعه ۲۰۰ بار در ماه هزینه شده است‌‌ و پیش بینی می شود  تا ‌پایان سال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این افراد  هزینه شود.

وی تاکید کرد: هزینه زیادی برای زوجین نابارور انجام می شود و سازمان بیمه سلامت چتر حمایتی بر سر این زوجین گسترانیده تا پرداخت از سوی زوجین کاهش یاید.

جیریایی افزود: در استان مرکزی تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات ناباروری طرف قرارداد هستند و ۳ مرکز فوق تخصصی دولتی بیمارستان امیرالمومنین(ع) و عمومی غیردولتی جهاددانشگاهی و بخش خصوصی بیمارستان سینا طرف قرار داد هستند.

وی اضافه کرد: افرادی که تاکنون از این خدمات یا پوشش بیمه ای استفاده نکرده اند می توانند با اجرای کد دستوری *۱۶۶۶# مراجعه کنند و با مراجعه به سامانه شهروندی نسبت به برقراری پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای درمان ناباروری هزینه شده است.


نظر شما :