ارائه مشاوره روان‌شناختی رایگان در مرکز مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان مرکزی

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۱ کد : ۶۳۱۳۰ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مرکز مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان مرکزی طبق رسالت خویش و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص جدی گرفتن مسئله جمعیت از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ مهرماه در حوزه مشاوره تخصصی و روانشناختی سالمندان و خانواده های آنان در حیطه های ذهنی، روحی و پیشگیری از آلزایمر، مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.
ارائه مشاوره روان‌شناختی رایگان در مرکز مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر مریم جنابی مدیر مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان با اعلام این خبر، اظهارکرد: سالمندی طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی عبور افراد از مرز ۶۰ یا ۶۵ سالگی است، هرچند آستانه خاصی برای سالمندی وجود ندارد و صاحبنظران معمولا سن سالمندی را ۶۵ سال در نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سالمندی در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: هرگاه نسبت افراد سالمند به کل جمعیت افزایش یابد، سالمندی جمعیت رخ می دهد. در افزایش جمعیت سالمندی، آمار مرگ و میر و میزان موالید کاهش می یابد و همین امر سبب ایجاد عدم تعادل در روند جمعیتی می شود.

به گفته مدیر مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان در جامعه نرمال، نسبت افراد سالخورده به کل جمعیت هفت درصد تا ۱۴ درصد است ولی در جوامعی که با بحران سالمندی روبرو هستند این نسبت به ۱۴ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.

جنابی اضافه کرد: مطالعات نشان داده است که نسبت جمعیت سالمند در جهان حدود ۹.۳ درصد است ولی این آمار در ایران در سال  ۱۴۰۰  حدود ۱۰ درصد بوده که نشان می دهد سرعت رشد افزایش جمعیت سالمندی در ایران نگران کننده است، چنانکه در سال ۱۳۳۵ فقط ۸.۴ درصد جمعیت کشور سالمند بوده اند اما جمعیت بالای ۶۰ سال ایران در سال ۱۳۹۸ به ۹.۸ درصد افزایش یافته است که بر این اساس این آمار طی ۴۰ سال به دو برابر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: متاسفانه با افزایش سرعت سالمندی و کاهش موالید، این آمار ممکن است در مدت زمان کوتاه تری، طی ۲۰ سال آینده، از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد و در ۳۰ سال آینده به ۳۸ درصد یعنی ۳۶ میلیون نفر سالمند برسد در حالی که زیرساخت های لازم آماده نیست و میزان جمعیت سالمندان در این شرایط، زنگ خطری برای کشورمان است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان به نقل از ایسنا، اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به سالمند بودن استان مرکزی به عنوان سومین استان سالمند کشور، مرکز مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان مرکزی طبق رسالت خویش و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص جدی گرفتن مسئله جمعیت، درصدد گرفتن اخذ مجوزهای لازم جهت ایجاد مرکز پایش سالمندان است که بدلیل مقارن شدن این اقدام با ایام هفته سالمندی، این مرکز از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ مهرماه در حوزه مشاوره تخصصی و روانشناختی سالمندان و خانواده های آنان در حیطه های ذهنی، روحی و پیشگیری از آلزایمر، مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

به گفته وی، علاقمندان جهت بهره مندی از این خدمت می توانند جهت دریافت وقت مشاوره با شماره‌های ۰۸۶۳۲۲۳۳۹۸۸ و ۰۹۳۰۶۹۰۸۴۹۶ تماس بگیرند.


نظر شما :