مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

جهاددانشگاهی به مجموعه کاملی در استان تبدیل شده است/هزینه حوزه ژنتیک سرمایه‌گذاری برای کشور است

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۰ کد : ۶۳۹۸۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
حسین آبادی در بازدید از مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهارکرد: جهاددانشگاهی به مجموعه کاملی در استان تبدیل شده و تمامی خدمات درمانی مرتبط با ناباروری از آزمایش تا معاینه، مشاوره و درمان را به مردم ارائه می دهد.
جهاددانشگاهی به مجموعه کاملی در استان تبدیل شده است/هزینه حوزه ژنتیک سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر محمود حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در بازدید از مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان با اشاره به فعالیت های گسترده جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف، اظهارکرد: جهاددانشگاهی به مجموعه کاملی در استان تبدیل شده و تمامی خدمات درمانی مرتبط با ناباروری از آزمایش تا معاینه، مشاوره و درمان را به مردم ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت های این مجموعه نقش پررنگی در مباحث پیشگیری دارد و این اقدامات قابل تقدیر است، گفت: تا پیش از بازدید از مجموعه، انتظار این حجم فعالیت اثربخش نمی رود، اما پس از بازدید فعالیت های کاملا طبقه بندی شده را شاهد هستیم که تا با کمک تجهیزات به روز خدمات درمانی کاملا کیفی را ارائه می کند.

حسین آبادی تصریح کرد: یکی از معاونت ها و بخش های تخصصی و مهم بهزیستی، معاونت پیشگیری است، سازمان بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی و پیشگیری و توانبخشی فعال است و اعتقاد داریم اگر در حوزه پیشگیری از معلولیت با حداقل هزینه وارد شویم، می توان بسیاری از هزینه های سنگین ناشی از معلولیت در آینده را کنترل کرد و بار عظیم فشار وارده به سازمان های حمایت گر را نیز کاهش داد.

وی با بیان اینکه انواع معلولیت جسمی و ذهنی، حرکتی و نابینایی را می توان قبل از تولد مدیریت کرد، افزود: امروز به کمک مراکز پیشگیری و غربالگری، تولد نوزادان دارای معلولیت به حداقل رسیده است و بیشترین معلولیت های حسی و حرکتی مربوط به تصادفات و سقوط از ارتفاع است که قطعا با مشاوره، آموزش و آگاهی بخشی می توان این معلولیت را کاهش داد، البته با ایمن سازی جاده ها، محیط کار و ... می توان از بروز معلولیت ها جلوگیری کرد و جامعه ای سالم را رقم زد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی، اظهار کرد: مسلما با توجه به فعالیت این مرکز و فعالیت در حوزه غربالگری، نباید شاهد تولد نوزاد دارای مشکلات ژنتیک باشیم و می توان با عقد یک تفاهم نامه با جهاددانشگاهی، موضوع هزینه غربالگری که شاید منجر به عدم مراجعه زوجین و والدین بی بضاعت شود، را حل کرد تا از تولد نوزاد نارس و معلول جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به اشکال مختلف درصدد تقبل هزینه های این آزمایشات است، در حال حاضر با سه آزمایشگاه تفاهم نامه همکاری دارد و می توان این ارتباطات را با مجموعه جهاددانشگاهی استان مرکزی توسعه داد و حتی این نهاد می توان افراد بی بضاعت را جهت دریافت کمک به بهزیستی ارجاع دهد تا پوشش بیمه ای و هزینه ای برای آنها لحاظ شود.

حسین آبادی در پایان به نقل از ایسنا با بیان اینکه هزینه و حمایت در حوزه ژنتیک در واقع سرمایه گذاری برای کشور است، گفت: این امر بار بزرگی از روی دوش سازمان بهزیستی و دیگر سازمانهای حمایتی بر می دارد، یکی از مهمترین محورهای کاری سازمان بهزیستی، حوزه توانبخشی است و امروز ۱۱۹ هزار نفر دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی است که مربوط به سالهای گذشته هستند و در سال های جدید با توجه به رشد علمی نباید تولد نوزاد دارای معلولیت رقم بخورد.

کلید واژه ها: سازمان بهزیستی استان مرکزی


نظر شما :