رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی:

استان مرکزی توانمندی‌های فرهنگی بالایی دارد/جهاددانشگاهی در گستره ملی در حوزه فرهنگی نقش‌آفرینی کند

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۵ کد : ۶۵۱۳۱ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر ایمانی خوشخو در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری با استانداری استان مرکزی در خصوص ایجاد پردیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این استان، بیان کرد: این استان توانمندی‌های فرهنگی بالایی دارد.
استان مرکزی توانمندی‌های فرهنگی بالایی دارد/جهاددانشگاهی در گستره ملی در حوزه فرهنگی نقش‌آفرینی کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ، این پارک را به‌عنوان تنها پارک موضوعی و تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و یادآور شد: برخلاف سال‌های گذشته، امسال حدود 60 شرکت و محصول را برای حضور در این نمایشگاه گلچین کرده‌ایم.

وی در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری با استانداری استان مرکزی در خصوص ایجاد پردیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این استان، بیان کرد: این استان توانمندی‌های فرهنگی بالایی دارد. 

رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه باید از ابتدای انقلاب اسلامی به حوزه فرهنگ بیش از این توجه می‌شد، گفت: مسئله‌ای که در حوزه فرهنگ وجود دارد بحث بودجه است. در همه جای دنیا حوزه فرهنگ مانند بخش صنعت و کشاورزی مولد و سرمایه آفرین است. ما جز 10 کشور توانمند حوزه فرهنگی دنیا هستیم اما در حوزه صنایع فرهنگی ضعیف هستیم. 

دکتر ایمانی خوشخو تأکید کرد: این پارک این موضوع را ثابت می‌کند که ایده‌های فرهنگی می‌توانند به‌راحتی به محصول تبدیل شوند، چراکه در دنیا نیز صنایع فرهنگی مزیت اقتصادی دارد و بازارهای جهان منتظر ارائه محصولات فرهنگی ما هستند.

رییس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی  در بخش دیگری از این مراسم، تأکید کرد: این پارک این موضوع را ثابت می‌کند که ایده‌های فرهنگی می‌توانند به‌راحتی به محصول تبدیل شوند، چراکه در دنیا نیز صنایع فرهنگی مزیت اقتصادی دارد و بازارهای جهان منتظر ارائه محصولات فرهنگی ما هستند. 

وی بیان کرد: هیأت امناء جهاددانشگاهی تصویب  کردند تا 6 پردیس را راه‌اندازی کنیم. امروز مقدمات لازم برای راه‌اندازی پردیس‌های ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان‌های مرکزی و سمنان امضا شد و درباره استان‌های لرستان، اردبیل یزد و گلستان نیز مقدمات آن در حال فراهم شدن است تا جهاددانشگاهی بتواند در گستره ملی نیز در حوزه فرهنگی نقش‌آفرینی کند؛ چراکه فعالیت‌های فرهنگی شکوفایی، اشتغال و نوآوری به دنبال دارد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری استان مرکزی و جهاددانشگاهی استان مرکزی به‌منظور افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی برای ایجاد پردیس‌های مشترک در راستای توسعه اکوسیستم نرم و فناوری به امضای دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو؛ دکتر محمدعلی داستان دیزناب و دکتر محسن مرادی رسید. 

کلید واژه ها: فناوری نرم صنایع فرهنگی رییس پارک پارک ملی علوم فناوری


نظر شما :