انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۰ کد : ۶۵۷۶۲ معاونت پژوهشی تاپ خبر
تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در جریان افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات آبیاری در استان مرکزی منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان در حاشیه امضای این تفاهم نامه، گفت: انجام فعالیت های پژوهشی مشترک در حوزه کشاورزی با توجه به توانمندی های علمی جهاد دانشگاهی در سطح کشور، یکی از محورهای این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه محور دیگر این تفاهم نامه بحث های آموزشی است. با توجه به کمبودها و مشکلاتی که در حوزه آموزشی در بخش کشاورزی وجود دارد و وجود حدود ۵ هزار نفر عضو در نظام مهندسی کشاورزی استان، آموزش های مورد نیاز آنها توسط جهاد دانشگاهی ارائه می شود، بویژه اینکه توانایی های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف، شاخص است.

مرادی گفت: یکی از مواردی که جهاددانشگاهی در حال پیگیری آن است ایجاد اولین شهرک تخصصی فراوری گیاهان دارویی است که در این حوزه نیز قرار شد نظام مهندسی کشاورزی به تسریع اینکار کمک کند.
 
وی اظهار کرد: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف در حال فعالیت است و در حوزه های آب، خاک، هوا و پساب فعالیت می کند و خدمات نسبی در این حوزه ها ارائه می دهد که قرار شد این خدمات به صورت کلی تر و با تخفیفات ویژه در قالب تفاهم با نظام مهندسی کشاورزی به فعالان این بخش ارائه شود.

شمسی خانی رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز، افزود: این سازمان به عنوان یک سازمان صنفی و تخصصی، مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس است و در کل کشور حدود ۲۵۰ هزار عضو دارد. مجموعه کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در این مجموعه عضو هستند.

وی با بیان اینکه این سازمان در استان مرکزی حدود ۵ هزار عضو دارد، یادآور شد: رسالت این سازمان، مهندسی سازی فرهنگ تولید است و لازمه تحقق این مهم این است که بعد دانشی و پژوهشی کارهایمان را تقویت کنیم. در این راستا باید با مجموعه های علمی وارد تفاهم و همکاری شویم که امروز با جهاد دانشگاهی وارد گفت و گو شده و در سه موضوع همکاری می کنیم.

شمسی خانی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه می تواند در راستای اشتغال آفرینی، با استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی فرصت مهارت آموزی کارشناسان را فراهم کند.

این مقام مسوول اضافه کرد: این تفاهم نامه دو ساله است که امید است با همکاری های خوبی که داریم توسعه یابد و تمدید شود.

شمسی خانی در پایان به نقل از ایسنا با اشاره به اینکه قرار است در حوزه گیاهان دارویی همکاری های تخصصی داشته باشیم، افزود: امید است در قالب این همکاری زیرساخت های این شهرک آماده شود و سرمایه گذاران جذب شوند.

کلید واژه ها: تفاهم نامه نظام مهندسی کشاورزی جهاد دانشگاهی


نظر شما :