رئیس جهاددانشگاهی:

حمایت جهاددانشگاهی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان جدی است/انتظار این نهاد از مجلس و دولت در برنامه هفتم

۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۳ کد : ۶۶۱۲۲ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر مسلمی نائینی در رابطه با انتظار این نهاد از مجلس و دولت در برنامه هفتم تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که با همکاری با بخش خصوصی کار را پیش ببریم و در آینده تنها انتظار ما از دولت سهل‌ کردن ارتباطات بخش خصوصی و دولتی است.
حمایت جهاددانشگاهی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان جدی است/انتظار این نهاد از مجلس و دولت در برنامه هفتم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در بازدید بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار، گفت: جهاددانشگاهی یک زمانی نهال کوچکی بود که اکنون درختی تنومند با شاخ و برگ‌های فراوان شده است و هر سال نسبت به سال قبل موفق‌تر بوده و کارهای بیشتری را ارایه می دهد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه بحث فناوری‌های بزرگ مطرح است که جهاددانشگاهی در تولید و انتقال فناوری‌ها فعالیت دارد و انتظارات زیادی از جهاددانشگاهی می‌رود چراکه توانایی لازم را دارد.

رییس جهاددانشگاهی در رابطه با انتظار این نهاد از مجلس و دولت در برنامه هفتم تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که با همکاری با بخش خصوصی کار را پیش ببریم و در آینده تنها انتظار ما از دولت سهل‌ کردن ارتباطات بخش خصوصی و دولتی است.

دکتر مسلمی نائینی در رابطه با برنامه‌های این نهاد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور گفت: حمایت جهاددانشگاهی در حوزه پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جدی است تا شرکت‌ها بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

وی ادامه داد: به تازگی کارهایی را با بخش خصوصی انجام داده‌ایم که باید به محصول تبدیل شوند.

رییس جهاددانشگاهی در رابطه با حضور جهاددانشگاهی در این نمایشگاه و مزیت آن، بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از وظایفش در حوزه تحقیقات و فناوری بوده است و باید با حضور خود نشان دهد که زحمات چهل و سه ساله محققان، مهندسان، کارشناسان و فناوران بی‌نتیجه نبوده؛ زیرا این ها کارهای بزرگی بوده که کمتر کسی به سمت آن می رود و انجام آن افراد خاصی را با همت و  پشتکار خاص می‌طلبد. جهاددانشگاهی با حضور در این فضاها باید این کارها را ارایه دهد تا هم جامعه از این دستاوردها بیشتر استفاده کند و هم این نهاد بیشتر شناخته شود.

گفتنی است، در غرفه معاونت پژوهش و فناوری نیز در حوزه علوم انسانی طرح ملی «بررسی وضعیت شاخص های توسعه اجتماعی در ایران»، «سندملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی ایران»، «سنجش و تحلیل فضای سرمایه گذاری در اقتصاد ایران»، «پیمایش ملی بزه دیدگی»، «بررسی نقش و عملکرد جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس»«پیمایش ملی ارزش ها، نگرش ها و رفتارشناسی گردشگری در ایران»، «شناسایی موقعیت ها و مصادیق تعارض منافع»، در حوزه فنی و مهندسی «سیستم رانش و سامانه کنترل و نظارت قطار مترو»، «سیستم برق و کنترل دکل های حفاری»، «پودر میکروبی تجزیه کننده آلودگی نفتی»، «بازوهای بارگیری دریایی»، «پمپ برقی درون چاهی»، «کربن اکتیو کروی»، «مواد شیمیایی پر مصرف صنعت نفت»، «مته حفاری دندانه ای» ارایه شده است.


نظر شما :