نشست هم‌اندیشی روسای جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی استان

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۶ کد : ۶۶۳۸۰ معاونت پژوهشی تاپ خبر
نشست هم‌اندیشی روسای جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان به منظور هم افزایی و توسعه همکاری تخصصی در حوزه گیاهان دارویی برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی روسای جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان در حاشیه بازدید رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان از مجموعه جهاددانشگاهی به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت.

وی افزود: جهاددانشگاهی درصدد ایجاد اولین شهرک فراوری گیاهان دارویی در استان است که در این راستا نیازمند پشتیبانی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان هستیم.

مرادی با اشاره به استقبال گسترده کشاورزان خندابی از برگزاری کارگاه های گیاهان دارویی در این منطقه، برپایی این کارگاه ها را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: با استقبال خوبی از سوی کشاورزان مواجه شدیم که این امر نشان داد در این زمینه خلأهای فراوانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نگاه ما به مقوله گیاهان دارویی در راستای ایجاد کسب و کار با کیفیت بالا و توسعه آن است که علاوه بر فعالیت های آموزشی، در حوزه اقدامات پژوهشی و عملیاتی ورود پیدا کنیم.

مهندس حمیدرضا شمسی خانی رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان در ادامه با اشاره به اینکه ماموریت این سازمان در واقع  بین بخشی و تنظیم‌گر بین دستگاه های اجرایی است، از هم افزایی سازمان نظام مهندسی و جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی استقبال کرد.

وی اظهارکرد: در زمینه ایجاد شهرک گیاهان دارویی می توان با دیدگاه بهره برداری در حوزه کسب و کار و دستاوردهای کوتاه و بلندمدت اقدامات اساسی با همکاری سازمان های مختلف به ویژه محیط زیست انجام داد.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان به منظور انجام فعالیت های پژوهشی مشترک در حوزه کشاورزی با توجه به توانمندی های علمی جهاددانشگاهی در سطح کشور و در حوزه آموزشی در بخش کشاورزی اخیرا منعقد شده است.

کلید واژه ها: سازمان نظام مهندسی جهاددانشگاهی


نظر شما :