عضو هیأت رئیسه مجلس عنوان کرد:

تفکر نوین و تحول‌آفرین؛ ویژگی شاخص دکتر کاظمی‌آشتیانی/ پژوهشگاه رویان از موسسات پیشرو است

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۹ کد : ۶۶۵۳۴ معاونت پژوهشی تاپ خبر
حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به برخورداری دکتر کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان، از تفکر نوین و تحول آفرین، گفت: مدیریت علمی او در کنار تخصص، تقوا، دانش و پرکاری، توانست این پژوهشگاه را در صدر بنشاند.
تفکر نوین و تحول‌آفرین؛ ویژگی شاخص دکتر کاظمی‌آشتیانی/ پژوهشگاه رویان از موسسات پیشرو است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن سالروز درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان، اظهارکرد: این پژوهشگاه موفق با امکانات اندک در حوزه علمی، توفیقات کم‌نظیری را کسب کرده و امروزه در حوزه پژوهش، تحقیق و برخی عرصه‌های نوپیدا، یکی از موسسات پیشرو است.

وی افزود: اگرچه پژوهشگاه رویان در سال‌های اخیر شتاب سابق را ندارد، اما هنوز هم در مقایسه با موسسات مشابه سرعت قابل تقدیری  دارد.

صدرنشینی پژوهشگاه رویان با مدیریت علمی، تخصص، تقوا، دانش و پرکاری دکتر کاظمی آشتیانی

سلیمی با اشاره به تقدیر از دکتر کاظمی آشتیانی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: علت این تقدیر، برخورداری دکتر آشتیانی از تفکر نوین و تحول آفرین بود. مدیریت علمی او در کنار تخصص، تقوا، دانش و پرکاری توانست پژوهشگاه را در صدر بنشاند و در این سطح از او تقدیر شود. اگر عمر او اجازه می‌داد، می‌توانست تحولات بیشتری را در مجوعه علمی خود ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت پژوهشگاه رویان در زمینه ناباروری و کاهش هزینه‌های درمان، این پژوهشگاه مجموعه‌ای کم‌نظیر در کشور و خاورمیانه است. با وجود ۲ میلیون زوج نابارور در کشور، رویان نقش برجسته‌ای را در زمینه درمان این افراد ایفا کرده است و هزاران زوج نابارور را با استفاده از تکنیک‌های علمی که به آن دست یافته، به آرزوی خود رسانده است.

هزینه‌های درمان در پژوهشگاه رویان در مقایسه با سایر مراکز بسیار کمتر است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پژوهشگاه رویان با گسترش مراکز خود در استان‌ها توانسته نقش خود را بیشتر ایفا کند. هزینه‌های درمان در پژوهشگاه رویان در مقایسه با سایر مراکز بسیار کمتر بوده و از نظر دقت و دانش، فراتر از انتظار است و همین مهم، نقش رویان در افزایش جمعیت کشور را برجسته‌تر از گذشته کرده است.

وی با اشاره به برخی نارسایی‌ها در عرصه تجهیزات پزشکی در کشور، اظهارکرد: در دانش پزشکی پس از انقلاب و به ویژه در سال‌های اخیر گام‌های بسیار بلندی را برداشته‌ایم و پزشکان ما از لحاظ علمی و دانش از بسیاری کشورها پیشروتر هستند. به طوری که افراد بسیاری از کشورهای خارجی برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان به نقل از ایسنا، ایران را سرزمین ثروت‌ها خواند و افزود: استعدادهای بسیار برجسته‌ای در ایران وجود دارد و این توانایی بالقوه در کمتر کشوری مشاهده می‌شود. دانشگاه‌ها باید این ظرفیت‌ها را کشف کنند تا بتوانند این توانایی را عملیاتی کنند.

کلید واژه ها: پژوهشگاه رویان هزینه درمان


نظر شما :