رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

مهمترین ویژگی مدیریتی زنده یاد کاظمی آشتیانی استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور بود

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۳ کد : ۶۶۶۵۳ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر امانی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی مدیریتی دکتر کاظمی آشتیانی، توجه به علم و دانش و استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور است، افزود: وی از بنیانگذاران رویان و اولین رئیس فقید آن است و نقش مهمی در راه‌اندازی و توسعه این مرکز ایفا کرده‌ و با دیدگاه علمی و مدیریتی خود توانست رویان را به یک مرکز پیشرو در حوزه تحقیقات پزشکی تبدیل کند.
مهمترین ویژگی مدیریتی زنده یاد کاظمی آشتیانی استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در آستانه فرا رسیدن سالروز درگذشت زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، اظهار کرد: رویان توانسته است در مدت کوتاهی به یکی از قطب‌های علمی و تحقیقاتی پزشکی در منطقه تبدیل و به عنوان یک الگو برای سایر مراکز مشابه در جهان مطرح شود.

وی در ادامه به عملکرد دکتر کاظمی آشتیانی در حوزه راه اندازی رویان اشاره کرد و گفت: دکتر کاظمی آشتیانی از بنیانگذاران رویان و اولین رئیس فقید آن است. وی نقش مهمی در راه‌اندازی و توسعه این مرکز ایفا کرده‌ و با دیدگاه علمی و مدیریتی خود توانست رویان را به یک مرکز پیشرو در حوزه تحقیقات پزشکی تبدیل کند.

 

توجه به علم و دانش و استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور؛ مهمترین ویژگی مدیریتی دکتر آشتیانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مهمترین ویژگی مدیریتی دکتر آشتیانی، توجه به علم و دانش و استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور است. وی همواره بر اهمیت تحقیقات پزشکی تاکید داشته‌ و از نخبگان و دانشمندان کشور حمایت کرد.

وی مهمترین دستاوردهای عملکردی دکتر آشتیانی در حوزه درمانی و تحقیقاتی را موفقیت در درمان ناباروری با استفاده از روش‌های جدید، دستاوردهای چشمگیر در حوزه سلول‌های بنیادی، توسعه تحقیقات ژنتیک و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقیقات پزشکی در کشور عنوان کرد.

نقش رویان در رفع مشکل جمعیت کشور

دکتر امانی در پاسخ به این پرسش که آیا رویان می تواند به رفع بخشی از مشکل جمعیت کمک کند؟ گفت: رویان با موفقیت در درمان ناباروری، توانسته است به زوج‌های نابارور کمک کند تا صاحب فرزند شوند. این امر می‌تواند به افزایش جمعیت کشور کمک کند.

وی گفت: ضرورت پرورش امثال دکتر آشتیانی در عرصه های مختلف تحقیقات پزشکی و درمان بسیار زیاد است. این افراد می‌توانند با دانش و تخصص خود، به پیشرفت علم پزشکی و بهبود وضعیت سلامت جامعه کمک کنند.

ایران در حوزه فناوری های نوین پزشکی در جایگاه مناسبی قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ایران در حوزه فناوری های نوین پزشکی در جایگاه مناسبی قرار دارد. رویان یکی از پیشگامان در این حوزه است و دستاوردهای چشمگیری در این زمینه داشته است. با این حال، هنوز جای کار زیادی وجود دارد و ایران باید در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه خلاءهایی در حوزه تحقیقات پزشکی در استان و کشور وجود دارد؟ اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین خلاءهای موجود در حوزه تحقیقات پزشکی، کمبود بودجه است. تحقیقات پزشکی نیازمند بودجه‌های کلان است و بدون حمایت دولت و بخش خصوصی، امکان پیشرفت در این حوزه وجود ندارد.

دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به حوزه تحقیقات پزشکی دارند

دکتر امانی گفت: سیاستگذاری هایی که در عرصه تحقیقات بویژه تحقیقات پزشکی صورت می گیرد، در مجموع مطلوب است. دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به حوزه تحقیقات پزشکی داشته‌اند و اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند. با این حال، هنوز جای کار زیادی وجود دارد و باید سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش بودجه تحقیقات پزشکی و تسهیل فعالیت محققان شود.

ضرورت پرورش امثال دکتر کاظمی آشتیانی در دانشگاه ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به نقل از ایسنا، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مدارس ما ظرفیت پرورش امثال دکتر آشتیانی را دارند. با این حال، باید توجه داشت که پرورش این افراد نیازمند یک فرآیند طولانی و زمان‌بر است. باید از همان دوران کودکی و نوجوانی، استعدادهای علمی و پژوهشی، شناسایی و پرورش داده شوند.

کلید واژه ها: تحقیقات پزشکی


نظر شما :