رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی:

انتخابات مظهر جمهوریت و مردم‌سالاری است/آینده ریل‌گذاری در مجلس با حضور حداکثری مردم در انتخابات محقق می‌شود

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۱ کد : ۶۸۹۹۶ اخبار عمومی تاپ خبر
مرادی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر جمهوریت و مردم سالاری است، افزود: انتخابات نقطه عطفی در هر کشور است که با روی کارآمدن مجلس جدید، خون جدیدی در کشور جاری شده و آینده درخشانی برای کشور رقم می زند.
انتخابات مظهر جمهوریت و مردم‌سالاری است/آینده ریل‌گذاری در مجلس با حضور حداکثری مردم در انتخابات محقق می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با روابط عمومی این واحد، اظهارکرد: انتخابات مظهر جمهوریت و مردم سالاری است و یکی از ویژگی‌های مهم و متمایز انتخابات در کشورمان نسب به سایر کشورها، تاکید و نقشی است که انتخابات در سرنوشت کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی، انتخابات نمایشی نیست و مردم همواره در پای صندوق های رای در انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا حضور فعالانه داشته‌اند، افزود: مردم با مشارکت فعالانه در انتخابات، افراد اصلح را انتخاب می کنند.

یکی از بارزترین ویژگی های جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات است

مرادی تصریح کرد: یکی از بارزترین ویژگی های جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات است. همانطور که در 45 سال گذشته، سی و هشت دوره انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شد و آمار بی نظیری در دنیاست که از همان ابتدا به نوع جمهوری اسلامی و نوع حکومت داری در کشور از فروردین 1358 تاکنون اشاره دارد و در سخت ترین شرایط حتی زمان جنگ برگزار شده و این امر نشان دهنده مردم سالاری است که بسیار حائز اهمیت است.

انتخابات نقطه عطف و آینده کشور است

وی ادامه داد: انتخابات نقطه عطفی در هر کشور است که با روی کارآمدن مجلس جدید، خون جدیدی در کشور جاری شده و آینده درخشانی برای کشور رقم می زند.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به اینکه موضوع انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از مباحث مهم و حیاتی در کشور است، خاطرنشان کرد: انتخابات امسال از اهمیت بیشتری برخوردارست. ما در پیچ تاریخی قرار داریم و به لحاظ وجود مسائل و مشکلات داخلی می توان با انتخابات افراد معتقد و متخصص به رفع مشکلات کشور کمک کنیم.

اهمیت شرکت در انتخابات امسال

مرادی اضافه کرد: در بعد بین المللی با توجه به اتفاقاتی که در سال های اخیر اتفاق افتاد و با وجود درگیری های اسرائیل با جبهه مقاومت و اغتشاشات سال گذشته، شرکت در انتخابات را برجسته تر می کند و اهمیت این مساله برای جمهوری اسلامی ویژه است.

آینده ریل گذاری در مجلس با حضور حداکثری مردم در انتخابات

به گفته وی مشارکت در انتخابات بسیار اهمیت دارد و مردم با شرکت در انتخابات نشان می دهند که آینده ریل گذاری در کشورمان در مجلس شورای اسلامی چگونه خواهد بود و ثابت خواهند کرد جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی برخوردارست. هرچقدر مشارکت در انتخابات بیشتر باشد قطعا قدرت جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد و نشان می دهد مردم با حمایت خود پشتیبان نظام هستند که این مساله باعث تقویت روحیه و قوت قلب دوستان که دل در گرو جمهوری اسلامی دارند  و یاس دشمنان خواهد شد.

جهانیان چشم به انتخابات نظام جمهوری اسلامی دوخته اند

مرادی با بیان اهمیت موضوع انتخابات در ابعاد داخلی و خارجی و بین المللی، افزود: جهانیان چشم به انتخابات نظام جمهوری اسلامی دوخته اند. جمهوری اسلامی به عنوان گفتمان سوم در بلوک شرق و غرب، گفتمان جدیدی ایجاد کرده است که چشم جهانیان به جمهوری اسلامی است چراکه انتخابات تاثیر ویژه ای بر مسائل داخلی و خارجی دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به شرکت حداکثری در این دوره از انتخابات، گفت: دشمنان به دنبال تبلیغات گسترده و هجمه های مختلف در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی برای کم اهمیت جلوه دادن انتخابات و تشویق مردم به عدم حضور در انتخابات هستند که باید با حضور فعالانه و مشارکت بالا، نقشه دشمنان را ناکام کنیم.

تاکید مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات امسال

وی در ادامه یکی از جنبه های مهم انتخابات را سخنان مقام معظم ر هبری در خصوص انتخابات عنوان کرد و افزود: ایشان از سال گذشته این مساله مهم را مورد تاکید قرار دادند و بصورت مداوم در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات سخنان مهمی ایراد کردند.

مرادی با اشاره به مشخصه های افراد اصلح در انتخابات یادآور شد: مهمترین مساله در حال حاضر شرکت مردم در انتخابات، نقش مشارکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و  دارای علم، تقوا، تخصص و تعهد باشد و در تمامی مسائل بر دیگران ارجحیت داشته باشد.

مردم علیرغم گله‌مندی، در انتخابات شرکت می‌کنند

وی گفت: قطعا در هر کشوری نقاط ضعف و قوت بسیاری وجود دارد و مردم نسبت به این مشکلات اعتراض و گله دارند. بنابراین اگر به دنبال رفع دغدغه مندی های کشور هستیم باید با حضور پرشور در پای صندوق های رای با انتخاب افراد شایسته در حل مسائل کشور نقش داشته باشیم و به مجلس شورای اسلامی که نقش ریل گذاری در کشور را دارد کمک کنیم.

مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم با وجود همه مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان داده اند و بار دیگر با شرکت در انتخابات ثابت خواهند کرد به حل مسائل کشور امید دارند تا ایران اسلامی به سمت قله‌های فتح و پیروزی و سربلند قدم بردارد.

وی با اشاره به فعالیت مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی، افزود: این مجلس یکی از مهمترین ارکان نظام است. نقش مجلس خبرگان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و مشروعیت بخشیدن به این نقش اساسی و مهم است. این امر بارها از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص حساسیت این مجلس تاکید شده است.

مجلس خبرگان رهبری، ضامن بقا و استمرار و پشتوانه نظام است

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری ضامن بقا و استمرار و پشتوانه نظام در خطیرترین شرایط و بازوی مشورتی و نظارتی و موجب تقویت جایگاه رهبری است.

این مقام مسوول در پایان اظهارامیدواری کرد؛ جهادگران جهادانشگاهی در سراسر کشور به ویژه در استان مرکزی با شور و اشتیاق و با آگاهی کامل در انتخابات شرکت خواهند کرد و با حضور حداکثری خود موجب یاس دشمنان و امید دوستان نظام خواهند شد.

کلید واژه ها: انتخابات مجلس انتخابات جمهوری اسلامی


نظر شما :