بهره‌‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی جهت پیشرفت و توسعه/بررسی مفاد تفاهم‌نامه منعقده جهاددانشگاهی و استانداری مرکزی

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۲۶ کد : ۷۲۶۵۱ اخبار عمومی تاپ خبر
با حضور معاون استاندار مرکزی و رئیس جهاددانشگاهی استان، میزان پیشرفت و اقدامات انجام گرفته مفاد تفاهم نامه منعقده بین این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.
بهره‌‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی جهت پیشرفت و توسعه/بررسی مفاد تفاهم‌نامه منعقده جهاددانشگاهی و استانداری مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ نشست هم‌اندیشی با موضوع بررسی تفاهم‌نامه منعقده جهاددانشگاهی و استانداری مرکزی با حضور آل‌یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی، موسایی مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول استانداری مرکزی و رئیس جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت انجام شده تفاهم همکاری این نهاد با استانداری مرکزی پرداخت و در خصوص مقدار پیشرفت و اقدامات انجام شده جهاددانشگاهی در قالب تفاهم نامه مطالبی بیان کرد.

آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی در این نشست که در حاشیه بازدید برگزاری آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین در جهاددانشگاهی صورت گرفت ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات انجام شده و بررسی مفاد تفاهم نامه استانداری با جهاددانشگاهی، گفت: بدنبال تسریع موانع پیشرفت تفاهم نامه هستیم.

همچنین در این نشست بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی برای پیشرفت و توسعه با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به پیشرفت فرهنگی، علمی و فناوری در راستای چشم انداز پیشرفت و توسعه استان و سند آمایش استان مرکزی و به منظور بهره گیری از ظرفیت های مدیریت جهادی و تجارب این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف مطالبی بیان شد.

بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، سلامت، کارآفرینی و ... در راستای تحول دانش‌بنیان و پیشرفت استان مرکزی و طرح‌ها و برنامه‌های تحولی تامین‌کننده منافع ملی و استانی، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

از زمینه‌های همکاری مشترک این تفاهم‌نامه می‌توان به راه‌اندازی مرکز مطالعات و خدمات تخصصی سنگ در استان مرکزی با هدف توسعه فناوری‌های معدن و صنعت استان، راه‌اندازی شهرک جامع و تخصصی گیاهان دارویی و تولید فرآورده‌های گیاهی دارویی و صنایع تبدیلی در استان مرکزی، گسترش و تجهیز مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و هدایت و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های به بلوغ رسیده با همکاری دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری به‌منظور حمایت از فناوران اشاره کرد.

گفتنی است؛ تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی استان مرکزی و برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه آموزش کارکنان سازمان‌ها و ادارات استان به صورت دوره‌های تخصصی حضوری و مجازی، ایجاد و تجهیز مرکز خدمات تخصصی در حوزه انرژی، تدوین برنامه راهبردی - عملیاتی شهر و شهرداری‌های استان، تدوین پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای برای پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی، اجرای طرح‌های پیمایشی در زمینه‌های مختلف و مورد نیاز دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ایجاد مرکز گفتمان امامین انقلاب اسلامی در استان مرکزی، ایجاد قرارگاه ملی جهادی دانشجویان در استان مرکزی و برگزاری آزمون‌های استخدامی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک عنوان شده در این تفاهم‌نامه است.


نظر شما :