اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان کسب و کارهای خانگی در اراک

۲۹ مهر ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۴ کد : ۷۶۷۶۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی از اعطلای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان کسب و کارهای خانگی و مشاغل خرد در شهر اراک خبر داد.
اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان کسب و کارهای خانگی در اراک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان در این رابطه اظهارکرد: جهاددانشگاهی امسال برای اولین بار برای استفاده از منابع جزء(۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا مبلغ 35 میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان شهر اراک اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده به صورت قرض‌الحسنه است و از سوی دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک گردشگری پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات صرفا برای افرادی است که فاقد شغل دائمی و رسمی همچون مشاغل دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و یا بیمه‌های کافرمایی هستند و به افرادی که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده کرده اند، تعلق نمی‌‌گیرد.

مرادی با بیان اینکه تاکنون 30 نفراز متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، اظهارکرد: این ظرفیت، فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت و خدمات‌دهی به متقاضیان کار است و  جهاددانشگاهی آموزش های لازم و مشاوره‌های مختلف برای متقاضیان تسهیلات را در سطح استان ارائه می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان یادآور شد: امروزه یکی از حوزه‌های تولید و کارآفرینی، توجه به اشتغال خانگی است که از تنوع بالایی برای ایجاد اشتغال و نوآوری در تولید دارد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از تسهیلات فوق و کسب اطلاعات بیشتر با شماره( 126و 274) 34172400 تماس بگیرند و یا همراه با مدارک شناسایی به جهاددانشگاهی استان مرکزی واقع در اراک، انتهای خیابان امام خمینی(ره)،کمربندی شمالی، جنب دبیرستان علامه حلی مراجعه نمایند.


نظر شما :