نشست مشترک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی و رییس جهاددانشگاهی استان مرکز

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۵ کد : ۸۹۰۳ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
نشست مشترک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با مهندس مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی ۲۸ خردادماه به همت ستفای استان مرکزی برگزار شد.
نشست مشترک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی و رییس جهاددانشگاهی استان مرکز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی نشست مشترک ،مهدوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با  مهندس مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی 28 خردادماه در پردیس جهاد دانشگاهی اراک برگزار شد.

 در این نشست شهرجردی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان، اظهارکرد: نگاه به مسائل پارک و مراکز و شرکت های دانش بنیان در این نهاد حائز اهمیت است که اخیرا مجوز آن به عنوان پردیس اخذ شده و در تیرماه سال جاری مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت های مختلفی در مرکز نوآوری کسب و کارهای اینترنتی مستقر شده و اقدامات فناوری مثمرثمری در حال برگزاری است.

شهرجردی اذعان کرد: ماموریت جهاددانشگاهی در حوزه فناوری در مراکز علمی و دانشگاهی استان و اقدامات کارآفرینانه دفتر کارآفرینی در راستای مباحث فنی و اینترنتی است که تاکنون تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاه ها در این راستا منعقد شده است،

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان بی سرپرست خانوار در استان مرکزی، ادامه داد: این طرح با همکاری اداره تعاون استان با حضور 140 زن سرپرست خانوار اجرا می شود.

وی در خصوص مراکز رشد جهاددانشگاهی استان نیز خاطرنشان کرد: مرکز کسب و کارهای اینترنتی، مرکز شکوفایی و نوآوری، دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و مرکز رشد در حال فعالیت در جهاددانشگاهی استان هستند و مرکز رشد نیز دارای 11 شرکت فناور و 2 شرکت در حال دریافت تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان هستند.

این مقام مسئول یکی از موفقیت های جهاددانشگاهی در کشور را نگاه بر مبنای بازار کار و تفکر جهادی عنوان کرد.

لادن مهدوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی نیز در ادامه ضمن تاکید بر همکاری گسترده با جهاددانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: پیگیر ایجاد پارک در حوزه     (آی تی) هستیم تا بتوانیم با توجه به توانمندی های این نهاد تعامل بیشتری در راستای     (آی سی تی) داشته باشیم.

فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان نیز افزود: جهاددانشگاهی به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور دارای 3 پارک علم و فناوری و 24 مرکز رشد واحدهای فناور می باشد.

وی گفت: با توجه به فعالیت چندین ساله جهاددانشگاهی استان در حوزه کارآفرینی مبادرت به ایجاد اکوسیستم کارآفرینی نمودیم که هم اکنون دارای رتبه های برتر در کشور هستیم.

غنی پور در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری استارتاپ ها اشاره کرد و افزود: مدیریت و ساماندهی بر روی برگزاری استارتاپ ها وجود ندارد و باید در این زمینه آسیب شناسی صورت گرفته و از هدررفت سرمایه ها با مدیریت و برنامه ریزی جلوگیری کرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی  از مرکز نوآوری و شکوفایی کسب و کارهای اینترنتی پردیس جهاددانشگاهی اراک بازدید به عمل آورد.


نظر شما :