در سمینار مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان شد؛

قاچاق ملت را از درآمدهای مشروع و و قانونی چشمگیری محروم ساخته است

۲۱ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۲ کد : ۱۴۰۳۱ معاونت آموزشی تاپ خبر
این سمینار که با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و مسئولین مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک روز سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸ ، با هدف راهکارهای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز برگزار شد ، اسماعیلی رئیس شعبه تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان مرکزی بعنوان سخنران این برنامه مواردی در خصوص قاچاق کالا و ارز عنوان نمود.
قاچاق ملت را از درآمدهای مشروع و و قانونی چشمگیری محروم ساخته است

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اسماعیلی رئیس شعبه تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان مرکزی خسارت های اقتصادی و فرهنگی کشور را قاچاق عنوان نمود و افزود: قاچاق ملت را از درآمدهای مشروع و و قانونی چشمگیری محروم ساخته است.

اسماعیلی بااشاره به حمایت از اقتصاد کشور بیان نمود: شناسایی ماهیت مجرمانه پدیده قاچاق، تحلیل بسترها و تبیین راهکارهای پیشگیری این عمل مجمرمانه همواره مورد توجه بوده است.

وی در ادامه عامل اصلی قاچاق را خرده فرهنگ ها ، محرومیت برخی استان ها ، منطقه جغرافیایی، تعامل بین فردی و سودآوری بالا و بدون مالیات،  بیان نمود و افزود: پایگاه های اجتماعی و عملکرد نهادها در این رابطه ضعیف است و دولت نظارت کافی به این موضوع را ندارد.

اسماعیلی در پایان به مسئله جرم و انواع آن پرداخت و عنوان نمود: مسائل کیفری تقنینی که قانون گذار بوجود آورده سه عامل (جرم انگاری سخت گیرانه ، مجازات انگاری سخت گیرانه و تعارض در وصف از حیث مرجع رسیدگی) می باشد و یکی از اشکالات ماده های قانونی یکسان شمردن جرم های کوچک و بزرگ در این زمینه می باشد.


نظر شما :