برگزاری سمینار بهبود روابط بین فردی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۴۰۸۹ معاونت آموزشی
سمینار بهبود روابط بین فردی با حضور جمعی از دانشجویان ، مسئولین و اساتید در مرکز جهاد دانشگاهی اراک برگزار شد.
برگزاری سمینار بهبود روابط بین فردی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به همت امور دانشجویی  فرهنگی مرکز جهاد دانشگاهی اراک ، روز سه شنبه 19 آذر 98 سمینار بهبود روابط بین فردی با حضور جمعی از دانشجویان ، مسئولین و اساتید برگزار شد.

اسماعیل میرزاخانی در این سمینار ضمن بیان راهکارهایی به منظور ارتقای مهارت روابط بین فردی ، گفت : ارتباط روندی دو جانبه است بنابراین پیام هایی که به دیگران می فرستیم یا از آنان دریافت می کنیم، بهبود مهارت روابط بین فردی را شامل می شود.

وی در ادامه افزود: راهکارهایی که بعنوان ارتقای مهارت روابط بین فردی می توان از آنها نام برد (گوش کردن و آموختن، درک احساسات مخاطب ، همدری کردن و تشویق کردن) می باشد.

وی در پایان به نکاتی در خصوص بهبود مهارت روابط بین فردی اشاره نمود و افزود: هنگام ارتباط هیچگاه نخستین حرفی را که به ذهنتان می رسد را به زبان نیاورید، دقت در نحوه بیان حرفی که می زنید، تمرکز بر روی مفهوم مواردی که درباره آن قصد برقراری ارتباط دارید، دقت به برداشت فرد مقابل از پیام شما، داشتن برخورد شفاف و صریح و توجه به دیدگاه، تجربیات احتمالی پیشین با مخاطب و فرهنگ او ، از مهمترین مهارت ها در بهبود روابط بین فردی می باشد.


نظر شما :