امام جمعه ساوه:

روحیه جهادی و انقلابی گری جهاددانشگاهی راهگشای پیشرفت کشور است

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۵۵۴۳ معاونت آموزشی تاپ خبر
حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی استان مرکزی، به فلسفه وجودی جهادانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی اشاره کرد و افزود: فلسفه وجودی جهاددانشگاهی ایجاب می‌کند که همچنان به عنوان یک نهاد انقلابی و ولایی در راستای تحقق ماموریت‌ها و وظایف خود در جامعه نقش‌آفرینی کند.
روحیه جهادی و انقلابی گری جهاددانشگاهی راهگشای پیشرفت کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از ایسنا مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی جهت‌گیری‌های جهاد دانشگاهی را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی بویژه در گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: جهت‌گیری انقلابی جهاددانشگاهی موجب خواهد شد تا بتواند فارغ از هرگونه گرایش سیاسی خدمات لازم را به جامعه ارائه کند.

امام جمعه ساوه ارتقای سواد رسانه‌ای مردم را یکی از ماموریت‌های مهم جهاددانشگاهی با برخورداری از خبرگزاری های ایسنا و ایکنا دانست و افزود: نبود سواد رسانه‌ای در جامعه موجب ارائه تحلیل‌ها و اخبار غیرواقع و بعضا مغایر با منافع و مصالح نظام خواهد شد. به عنوان مثال حادثه هواپیمای اوکراین یکی از اخباری بود که منجر به تائید یا رد برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی از سوی بخشی از جامعه بود که از سواد رسانه‌ای لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای مردم باید بعنوان یکی از وظایف مهم نهادهای انقلابی نظیر جهاددانشگاهی مد نظر باشد تا بتوان آسایش و امنیت پایدار در کشور برقرار و نظام اسلامی از تحمل هزینه‌های گزاف مصون بماند.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه از جهاددانشگاهی خواست تا خبرگزاری های این نهاد بعنوان رسانه های ارزشی فرهنگی در جامعه نقش‌آفرینی کند و پل ارتباطی مستحکمی بین مردم و حاکمیت باشد تا انسجام ملی به معنای واقعی محقق شود.

وی همچنین از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی خواست تا بازوی حمایتی و پشتوانه فکری و فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشد تا بتوان با استفاده از نظرات تخصصی دانشگاهی و جهادگران این مجموعه انقلابی پیشنهادات کاربردی را مصوب و اجرایی کرد.

وی به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کارآفرینی و ... اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری صحیح از این ظرفیت‌ها از مهمترین انتظارات جامعه از جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز به حوزه های فعالیتی این نهاد در بخش های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت خبرگزاری های ایسنا و ایکنا نقش مهمی در حوزه اطلاع رسانی وقایع و رویدادها و انتقال مطالبات مردم بر عهده دارد.

مسعود شهرجردی افزود: دفتر خبرگزاری ایسنای شهرستان ساوه به عنوان اولین و تنها دفتر خبرگزاری شهرستانی ایسنا در سراسر کشور در این شهرستان فعال است و اخیرا گزارش ارسالی این خبرگزاری در جشن ۲۰ سالگی ایسنا رتبه برتر را در بین خبرگزاری‌های ایسنای کشور کسب کرد.

وی به سایر ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا، مرکز فرهنگی امام و انقلاب اسلامی، مرکز فرهنگی افکار سنجی دانشجویان ایران و ... از جمله فعالیت های فرهنگی است.

شهرجردی همچنین به تعامل موثر جهاددانشگاهی با شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اشاره کرد و از امام جمعه ساوه خواست تا جهادانشگاهی ساوه نیز عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشند و از ظرفیت این نهاد در این شورای فرادستی در حوزه فرهنگی بهره‌برداری شود.

وی به گستردگی فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی بویژه در حوزه سلول‌های بنیادی و رویان اشاره کرد و افزود: بخشی از فعالیت رویان جهاددانشگاهی استان مرکزی و نگهداری خون بندناف در ساوه صورت می‌گیرد. همچنین مجموعه جهاددانشگاهی در شهرستان ساوه علاوه بر فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی و آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در حوزه آموزش‌های مهارتی و اشتغال آفرینی نیز فعال است.

در ادامه حمیدرضا مراغی مدیر جهاددانشگاهی ساوه نیز گفت: علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، جهاددانشگاهی ساوه نگاه فعالیتی خود را در حوزه‌های فرهنگی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای تقویت فرصت‌های شغلی در جامعه متمرکز کرده است.

وی افزود: تقویت حوزه‌های فرهنگی با تکیه بر دانش و فناوری مهمترین رویکرد جهاددانشگاهی است و این مجموعه می تواند بازوی حمایتی شورای فرهنگ عمومی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باشد.

مراغی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال نیز برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی و علمی تدوین شده است و ضمانت اجرایی آن در گرو تعامل بین بخشی و ورود خیرین و مشارکت نیکوکاران است.

وی بیان کرد: باید خیرین را برای تقویت کارآفرینی و اشتغال جذب کرد علاوه بر آن از مشارکت واقفین نیز برای سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی به عنوان اولویت جامعه بهره گرفت.


نظر شما :