تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدا

۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۸ کد : ۱۵۸۸۵ معاونت فرهنگی
به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چهارشنبه ۱۶ بهمن با حضور جمعی از دانشگاهیان استان مرکزی در حسینیه گلزار شهدا برگزار شد.
تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدا

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، امروز، ۱۶ بهمن در مراسم گلباران و تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا که در حسینیه گلزار شهدای اراک برگزار شد، گفت: شهید به معنای کسی است که شهود در او ماندگار شده است، شهدا قبل از انکه به شهادت رسند روح و جانشان شهید شده است.

وی باتأکید براینکه مقام امامت و ولایت، بالاترین رتبه‌ای است که انسان می‌تواند به آن دست یابد، به آیه ۱۲۴ سوره مبارکه«بقره» که می‌فرماید؛ «وَ إِذ ابْتَلی‏ إِبْراهیمَ رَبُّهُ بکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ قالَ لا یَنالُ عَهْدی الظَّالِمینَ؛و چون ابراهیم را پروردگارش به کارهایى که او را بدانها امر فرمود بیازمود و وى را به انجام آنها موفق ساخت، گفت: من تو را پیشواى مردم قرار خواهم داد. ابراهیم گفت: آیا از فرزندان من نیز کسى را پیشواى مردم قرار مى دهى ؟ فرمود: امامت، عهد من است، و عهد من به کسانى از فرزندان تو که ستمکارند نمى رسد» استناد کرد.

وی اضافه کرد: زمانیکه شهید به وجه‌الله توجه دارد در واقع به مقام ولایت توجه داشته و ذوب در ولایت می‌شود. عالی‌ترین مقام حضرت زهرا(س) مقام ولایت‌پذیری است، انسان تا ولایت‌پذیر نباشد نمی‌تواند ولی باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما با ولایت‌پذیر بودن می‌توانیم حب و بغض خدا را متوجه شده و در مسیر ولایت حرکت کنیم‌، توجه به اوامر خداوند یعنی ولایت‌پذیری. ولایت‌پذیر بودن مردم شاخصه‌ای است که انقلاب را به چهل‌و‌یکمین سالش رساند و امیدست این انقلاب متصل به قیام حضرت مهدی(عج) شود.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم گفت: ولایت و ولایت‌پذیری عصاره اکثر قریب به اتفاق رسالت و وصیای شهداست، امام راحل تجلی ولایت اولیای خداست، ایشان فرمودند؛ «ولایت‌فقیه، همان ولایت رسول‌الله(ص) استف همانطور که آن حضرت حق تشریع دارند ولی‌فقیه هم ولایت مطلق دارد». این کلام بدین معناست که ولی‌فقیه در مقطعی بنا بر مصلحت جامعه می‌تواند حلالی را حرام و حرامی را حلال اعلام کند، مانند نمونه حضرت امام(ره) در مقطعی حج را تعطیل کردند.

وی ادامه داد: ۴۰سال با تمام دشمنی‌های دشمن در برابر او ایستادیم، در طول این سال‌ها چه دشمنی از دست آنان برمی‌آمد که کوتاهی کردند، در طی این سالها ایران اسلامی همواره درگیر ترور، جنگ، تحریم، دادن تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی به رژیم بعث عراق، ایجاد تفرقه، نفاق و تجزیه‌طلبی، جنگ نرم بوده است، کافی بود یکی از اتفاقات در کشور دیگری رخ می‌داد قطعا تمام آن کشور را زیر و رو می‌کرد، اما ملت ایران با رهبری امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب و یاران انقلاب ۴۰ سال مقاومت کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب کشور در تمامی سطوح در رتبه‌های بالای دنیا قرار گرفته است ظهور و بروز تمدن همچون اتفاقات سیاسی زمان مشخص ندارد، ممکن است آثار ظهور تمدن قریب به یکصد سال طول بکشد، تمام پژوهشگران استراتژیست دنیا اذعان دارند که دنیای غرب چیزی برای عرضه ندارد و تنها با استثمار خود را نگه داشته است و هویت محتوایی ندارد.

وی افزود: انقلاب، ادبیات و گفتمان ناب اسلامی را به جهانیان عرضه داشته است، بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری برای ۴۰ساله دوم انقلاب ترسیم شده است. حضور در گلزار شهدا بار مسئولیتی دارد که باید بدان عمل کرد. حقایق را از ابعاد فرازمان و فرامکان مختلف نگاه کنید.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم اظهار کرد: آغاز چهل ساله دوم انقلاب با شهادت سردار سلیمانی معجزه‌ای دیگر آفرید، مردم در ۱۲بهمن سال ۵۷ در استقبالی ۶میلیونی از امام(ره) استقبال کردند و به عنوان بالاترین استقبال تاریخ از رهبری سیاسی لقب گرفت و امروز مردم در بدرقه سردار رشید اسلام حماسه‌ای دیگر آفریدند. بدرقه سردار در قالب تحول تمدنی تعریف می‌شود.

وی از سردار سلیمانی به عنوان نیروی بدون مرز یاد کرد و افزود: ولایت‌مداری شاخصه بارز شهید سلیمانی است، با توجه به تلاش دشمن برای تضعیف جایگاه سپاه و نهادهای انقلابی، اما حضور مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی پاسخی کوبنده به دشمن بود.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم اضافه کرد: بی‌شک چهل ساله دوم انقلاب دارای ولایتمدارانی است که با وجود تلاطم و سختی‌ها با بصیرت و آگاهی عمل کرده و از انقلاب دفاع می‌کنند، بصیرت و پیروی از ولایت تضمین‌کننده پیروزی ماست.

مسعود شهرجردی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: شهدا تضمین‌کننده بقای انقلاب اسلامی هستند و به برکت خون شهدا امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های افتخار ایستاده است.

وی تجلیل از شهدای را ضرورت غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: شهدا با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی، شجاعت و ... را آموخته و در عمل نیز به اثبات رساندند.


نظر شما :