آزمون مکاتبه ای المپیاد دهیاران استان مرکزی توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۷ کد : ۲۰۳۹ معاونت آموزشی تاپ خبر
آزمون مکاتبه ای المپیاد دهیاران استان مرکزی توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد

آزمون مکاتبه ای المپیاد دهیاران استان مرکزی توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، این آزمون صبح امروز 23 شهریور با حضور دهیاران سراسر استان در چهار حوزه اراک، آشتیان، ساوه و نیم ور برگزار شد.

سعید فائض پور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی در حاشیه برگزاری این آزمون که به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: این  آزمون امروز به صورت همزمان در 4 نقطه استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امید است سطح آمادگی دهیاران در زمینه مسائل و قوانین مربوط به دهیاری ها بواسطه برگزاری چنین آزمون ها و آموزش هایی افزایش یابد، افزود: این آزمون با هماهنگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جهاد دانشگاهی استان و استانداری مرکزی برگزار شده و امید است در روند قانونی کردن اقدامات دهیاران در روستاها کمک شایانی داشته باشد.

فائض پور گفت: در گذشته  این آزمون به صورت متمرکز در سطح استان برگزار می شد ولی خوشبختانه امسال به کمک جهاد دانشگاهی و هماهنگی دفتر روستایی به صورت همزمان در 4 نقطه استان برگزار شد و امید است تعدادی از دهیاران منتخب در این آزمون در سطح کشور هم حائز رتبه شوند.

به گفته وی، منابع آزمون از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور معرفی شده و در اختیار دهیاران قرار گرفته است.

فائض پور خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی در سطح دهیاری ها به صورت پیوسته در حال انجام است و  چه در قالب مواردی که از طرف سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اعلام می شود و چه در قالب مباحثی که دهیاران اعلام نیاز کنند یا دفتر امور روستایی تشخیص دهد، به صورت متناوب نسبت به برگزاری دوره آموزشی در سطح استان اقدام می شود.

وی اظهار کرد: در سطح استان مرکزی 793 دهیاری فعال است که همگی موظف به شرکت در این آزمون بوده اند و اکثریت در آزمون شرکت کرده اند که گواهی دریافت خواهند کرد. نفرات برتر این آزمون جهت حضور در المپیاد علمی دهیاران کشور که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد، به سازمان شهرداری ها معرفی می شوند.

به گزارش ایسنا، آزمون دهیاران بخش های تابعه شهرستان های اراک، خمین، شازند، کمیجان، خنداب در دانشگاه علمی کاربردی اراک، آزمون دهیاران بخش های تابعه فراهان، آشتیان و تفرش در دانشگاه آزاد آشتیان، آزمون دهیاران تابعه محلات و دلیجان در دانشگاه نیم ور و آزمون دهیاران تابعه ساوه و زرندیه در دانشگاه علمی کاربردی ساوه برگزار شد.


نظر شما :