به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی :

کارگاه انتخاب همسر و همسرداری برگزار شد

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۰۹۰۴ معاونت فرهنگی
به مناسبت هفته ازدواج و اهمیت ازدواج در اسلام، کارگاه انتخاب همسر و همسرداری ویژه کارکنان جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در تاریخ سه شنبه 7 مرداد ماه 99 به مناسبت هفته ازدواج و اهمیت ازدواج در اسلام و با نظر به اهمیت جایگاه خانواده در اسلام  و در راستای  تحکیم بنیان خانواده کارگاه انتخاب همسر و همسرداری ویژه کارکنان جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.

غلامی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان ضمن اعلام این خبر افزود : ازدواج آسان در سیره اهل بیت(ع) از مباحث مهمی است که در این خصوص نیز احادیث بسیاری از ائمه اطهار(ع) رسیده و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی افزود : انسان برای ازدواج به عنوان یک مسئله حیاتی و برنامه عالی طبیعی باید بر مبنای مقررات و نظامات شرعیه و قوانین الهیه که در قرآن مجید و سخنان ملکوتی پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع ) آمده عمل کند. مایه‌های اولیه این حقیقت به صورت غریزه، میل، دوستی، عشق و مهربانی در مرد و زن به اراده حکیمانه حضرت حق قرار داده شده است.
غلامی در ادامه گفت : دین برای اینکه یک خانواده اصیل و پایدار تربیت کند و فرزندان صالح را که در حقیقت تمدن هر جامعه مرهون آن فرزندان صالح است، به بار بیاورد، اساس خانواده را بر امور دینی سامان می‌بخشد. ازدواج و گزینش همسر، انتخاب مطلوب ترین همراه و ترسیم روشن‌ترین طریق سعادت و پاسخی مناسب به عالی‌ترین نیاز فطری انسان، یعنی وصول به کمال و سعادت است.


نظر شما :