استان مرکزی محروم از داروخانه تخصصی درمان ناباروری/ضرورت بازنگری آیین نامه اهدای جنین و تخمک

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۸ کد : ۲۱۵۵۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: آیین نامه اهدای جنین و تخمک برای کمک به زوجین نابارور نیازمند بازنگری است چراکه این مهم در استان در حال تبدیل به معضل اجتماعی است.
استان مرکزی محروم از داروخانه تخصصی درمان ناباروری/ضرورت بازنگری آیین نامه اهدای جنین و تخمک

به گزارش روابط عممی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مسعود شهرجردی روز گذشته چهارشنبه 15 مردادماه در کارگروه اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در تخصص نازایی بومی کمبود دارد و برای حل این مشکل جهاد دانشگاهی حاضر است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت بورسیه دانشجویی مشکلات را به طور موقت حل کند.

وی افزود: داروخانه تخصصی درمان ناباروری در استان وجود ندارد و این کاستی  باعث شده بیماران برای نیاز دارویی خود به تهران و قم سفر کنند  بنابراین جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی این داروخانه تخصصی آماده همکاری است.

شهرجردی اظهار کرد: آیین‌نامه اهدای جنین و تخمک برای کمک به زوج های نابارور نیازمند بازنگری است و این مهم در استان در حال تبدیل شدن به معضلات اجتماعی است.

علی اصغر غفاری زاده مسئول فنی آزمایشگاه جنین شناسی و آندرولوژی جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: استان مرکزی در بحث درمان ناباروری جزو استان های پیشرو است و سه مرکز در استان فعال هستند، متاسفانه میانگین ناباروری در کشور افزایش زیادی داشته که این افزایش مربوط به مسائل اجتماعی، زیست محیطی و ... است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری در کنار درمان، بیان کرد: در حال حاضر تمام مراحل درمان ناباروری که در سطح کشور و کشورهای پیشرفته انجام می‌شود، در سطح استان قابل انجام است و هیچ نیازی به ارجاع بیمار به مراکز خارج از استان نداریم و سالانه حدود ۱۷ هزار خدمت در سطح استان ارائه می‌شود.

غفاری زاده اضافه کرد: تقریبا بیش از ۹۰ درصد امکانات و تجهیزات مراکز درمان ناباروری وارداتی هستند که افزایش قیمت ارز، شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب افزایش زیاد هزینه های درمان ناباروری در مراکز شده و این افزایش هزینه ممکن است در کیفیت خدمات اثرگذار بوده و در آینده این مراکز را به سمت ورشکستگی سوق دهد. استفاده از مواد بی کیفیت ممکن است شانس فرزند دار شدن برای یک خانواده را از بین ببرد.


نظر شما :