نظری؛

ایسنا پیگیر مطالبات مردم است/دانشجو نباید سیاست زده شود

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۸ کد : ۲۵۴۱۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جهت گیری و فعالیت رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا در طول ۲۱ سال گذشته بر مبنای مطالبات مردم است.
ایسنا پیگیر مطالبات مردم است/دانشجو نباید سیاست زده شود

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: آنچه در کارنامه خبری و سوابق رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا در بیش از دو دهه از آغاز فعالیت این رسانه مردمی دیده می شود بیانگر آن است که در راستای انعکاس صدای مردم و برآوردن مطالبات جامعه حرکت کرده است.

وی افزود: خبرگزاری دانشجویان ایران سابقه درخشانی در انعکاس رویدادهای بدنه دانشگاه ها و جامعه دانشجویی داشته و سکاندار رسانه ای شدن اخبار جوامع دانشجویی در کشور است و انتظار می رود که در آینده نیز همین مسیر را ادامه دهند.

این نماینده مردم در خانه ملت، افزود: این خبرگزاری در حوزه دانشجویی باید ضمن انعکاس مطالبات دانشجویان در راستای جهت دهی صحیح و درست دانشگاه حرکت کند تا دشمن نتواند دانشگاه را به باشگاه سیاسی جریانات انحرافی تبدیل کند و دانشجو باید مستقل از جریانات خاص، دارای یک هویت مستقل و در جهت تقویت انقلاب اسلامی باشد.

وی، جهت گیری مناسب در راستای صیانت از دستاوردهای انقلاب، انعکاس صحیح مطالبات مردمی، فراجناحی عمل کردن، انتقاد منصفانه و رعایت اصل بی طرفی را از ویژگی‌های بارز خبرگزاری ایسنا برشمرد و افزود: این خبرگزاری مردمی نشان داده است که در عین بی طرفی در انعکاس اخبار در یک کلام، طرفدار اصل نظام مقدس اسلامی است و مطالبات مردمی را تعقیب می‌کند.

نظری تصریح کرد: انعکاس سریع، صحیح و متنوع اخبار در حوزه های گوناگون، بیانگر فعالیت خبرنگاران توانمند، متعهد و انقلابی این خبرگزاری است و فعالیت خبرگزاری ایسنا در استان مرکزی نیز منجر به تقویت فضای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراضات دانشجویان به سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا به ایران که به دعوت رژیم ستمشاهی صورت گرفت در حمله نیروهای گارد به دانشگاه به ضرب گلوله به شهادت رسیدند و این روز به یاد آنها روز دانشجو نامگذاری شد.

وی اعتراض دانشجویان در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ را نمونه‌ای از مطالبه‌گری جامعه دانشجویی ایران دانست و افزود: مطالبه‌گر بودن دانشجو یکی از انتظارات جامعه انقلابی از این قشر است اما به شرط آنکه دانشجوی ما سیاسی باشد، اما سیاست زده نباشد و این رویه همواره از مطالبات امام و رهبری بوده است.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: دانشجویان در تمامی عرصه های انقلاب حتی در بهمن ۱۳۵۷ از پیشگامان نهضت بودند و در صفوف اول مقابله با نظام ستمشاهی حضوری تاثیرگذار داشتند و پس از انقلاب نیز در قالب اردوهای جهادی، دفاع مقدس و ... به مردم و انقلاب خدمت کردند.

وی در خط مقدم بودن دانشجو را یکی ویژگی‌های بارز این قشر بیان کرد و گفت: روحیه مطالبه گری و در خط مقدم بودن دانشجویان موجب شد تا دشمنان نظام به دنبال انحراف دانشجویان از مسیر اصلی باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نشان داده اند که نماد مبارزه با استبداد و استکبارستیزی هستند، افزود: دشمنان به دنبال تغییر این تابلویی هستند که نماد دانشجویان است و صدای رسای دانشجویان، استکبارستیزی و خنثی سازی توطئه دشمنان با حضور موثر در صحنه است.

نظری به عملیات روانی دشمن برای انحراف دانشجویان از مسیر اصلی حرکت انقلابی خود اشاره کرد و افزود: برخی اتفاقاتی که در طول این سال‌ها نظیر کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و حوادثی که در سنوات گذشته بوقوع پیوست نشانگر آن بود که برخی از دانشجویانی که در خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب قرار داشتند فریب دشمن را خوردند و از مسیر مبارزه با استکبار تا حدودی منحرف شدند، اما با بصیرت و آگاهی بخشی جریان دلسوز انقلاب، فتنه دشمن با شکست مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه باید جریان مطالبه گری در بدنه دانشگاه و دانشجو زنده بماند، گفت: یک دانشجو باید با رصد وقایع و تحولات و درک صحیح اوضاع کشور و جوامع بین المللی و جریانات سیاسی، مطالبه گری کند و از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

نماینده مردم خمین در خانه ملت با تاکید بر اینکه دانشگاه و دانشجو موذن جامعه هستند، بیان کرد: اینکه گفته می شود اگر دانشگاه خواب بماند جامعه خواب می‌ماند حرف بسیار درستی است اما متاسفانه به دلیل برخی سیاست‌زدگی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها می‌بینیم که دانشجو از مسیر اصلی خود نه تنها فاصله می گیرد بلکه در جهت مخالف حرکت می کند.

وی تصریح کرد: باید مطالبه گری در بدنه دانشگاه ایجاد و تقویت شود و برای زنده ماندن این روحیه تلاش کرد، اما دانشجویان باید متوجه باشند که به محض تغییر مسیر و ایجاد انحراف از طریق تغییر تابلو توسط دشمن، در این مسیر حرکت نکنند. نباید زیر تابلوی استکبار ستیزی شعار دهیم اما در مسیر استکبار حرکت کنیم. دانشگاه باید به عنوان موذن جامعه بیدار باشد و مراقب باشد جای دوست و دشمن تغییر نیابد.


نظر شما :