برگزاری سمینار "عفاف و حجاب" در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۹۰۲۲ معاونت آموزشی تاپ خبر
سمینار عفاف و حجاب به همت امور دانشجویی فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک به صورت مجازی و با هدف معرفی نقش زنان و دختران در توسعه فرهنگی اجتماعی کشور ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان این مرکز آموزشی برگزار شد.
برگزاری سمینار "عفاف و حجاب" در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهرا مهاجرانی از اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک در این سمینار  نقش زنان و دختران را از دیدگاه اسلام و قرآن مورد بحث قرار داد و گفت: حضور اجتماعی زنان و نقش‌آفرینی این قشر در عرصه ی مسائل جامعه یکی از نقاط مورد بحث و چالش‌برانگیز در جوامع و فرهنگ‌های مختلف بوده و در جامعه‌  ایران نیز برخوردهای توأم با افراط و تفریط و نگاه‌های غرب‌ زده یا متحجرانه در مواجهه با این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: عرصه فعالیت های اجتماعی از جمله فعالیت های اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و ... از نظر اسلام میان مرد و زن در اجازه این فعالیت ها هیچ تفاوتی وجود ندارد.

 

مهاجرانی در ادامه با توجه به بحث و بررسی پیرامون اهمیت نقش زن در فعالیت های اجتماعی قالب بندی این موضوع را در مسئله حجاب و عفاف قرار داد و افزود: حجاب و عفاف دو اصل مهم در زندگی بشری به شمار می‌رود چرا که رعایت این الزامات دینی موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌ های اجتماعی دور بماند ضمن آنکه بارعایت دیگر شئون زندگی می‌تواند الگویی والا برای سایرین باشد.

 

به گفته وی، فلسفه حجاب اسلامی در واقع توجه به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی است که قرب الهی را فراهم می‌سازد و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می نماید.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه حجاب را یکی از کارکردهای مهم در حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: حجاب در تحکیم نظام خانواده نقش بسزایی دارد و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.

 

این مقام مسوول در پایان با اشاره به مقام زن از نگاه اسلام و جایگاه رفیع و ارزشمند در مقام مادر خاطرنشان کرد: حجاب حصاری محکم و ایمن از نگاه نامحرمان برای زنان بشمار می رود و کرامت زن به عنوان مادر در حفظ پوشش و توجه به دستورات الهی در کتاب تعالی بخش اشاره شده است.


نظر شما :