/جهاددانشگاهی، نمادعبور از موانع با باور توان ایرانی/(۴)

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی: کارنامه عملکردی جهاددانشگاهی در ۴۰ سال اخیر درخشان است/فعل "ما می توانیم" در سایه کار جهادی

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۶ کد : ۳۴۱۴۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی کارنامه عملکردی جهاد دانشگاهی در ۴۰ سال اخیر درخشان عنوان کرد و افزود: این مجموعه در حوزه‌های مختلف همچون فرهنگ، توسعه فرهنگ قرآنی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تربیت نیروی جوان و کارآفرین و ... اقدامات خوبی انجام داده است. اما باید دقت کرد فعالیت‌ها در همین جا و در همین نقطه باقی نماند ما برای حرکت رو به جلو باید برنامه، طرح و ایده داشته باشیم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی: کارنامه عملکردی جهاددانشگاهی در ۴۰ سال اخیر درخشان است/فعل "ما می توانیم" در سایه کار جهادی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه، چهلمین و یکمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با توجه ارزیابی دستاوردها و فعالیت های جهاددانشگاهی در سطح استان و کشور، تصریح کرد: بیش از 40 سال پیش جهاد دانشگاهی با دیدگاهی نو به مبانی فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه در طول مسیر با فراز و فرودهایی که داشته است در بخش‌های مختلف منشأ اثر و برکت بوده است. وجود جهاد دانشگاهی در سطح کشور زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود را فراهم کرد و به همگان آموخت که در سایه کار جهادی می‌توان فعل ما می‌توانیم را صرف کرد.

وی با اشاره به این سوال که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی خوداتکا و امید آفرین چه نقشی می تواند در عبور از موانع ودستیابی به دانش های پیشرفته در کشور داشته باشد؟، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به کرّات در خصوص نقش اثرگذار جهاد دنشگاهی در حوزه های مختلف بیاناتی فرمودند که فرمایشات معظم له فصل الخطاب برای همه ماست. ما سرباز انقلاب و اسلامیم و برای رسیدن به اهداف از سد تمام موانع عبور خواهیم کرد.

غلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با تکیه بر نیروی جوان، متعهد، متخصص و داخلی در سال های اخیر در حوزه درمان ناباروری اقدامات بیسار خوبی انجام داده است و توانسته گامی برای رشد و اعتلای انقلاب اسلامی بردارد، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در تمام استان‌ها هریک به نحوی در حال خدمت هستند و این خدمات ریشه در روحیه جهادی و انقلابی آنان دارد. جوانان این مجموعه هر روز برای دستیابی به دانشی نوین در حال فعالیت هستند و لحظه‌ای آرام نمی‌گیرند.

وی کارنامه عملکردی جهاد دانشگاهی در 40 سال اخیر درخشان عنوان کرد و افزود: این مجموعه در حوزه‌های مختلف همچون فرهنگ، توسعه فرهنگ قرآنی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تربیت نیروی جوان و کارآفرین و ... اقدامات خوبی انجام داده است. اما باید دقت کرد فعالیت‌ها در همین جا و در همین نقطه باقی نماند ما برای حرکت رو به جلو باید برنامه، طرح و ایده داشته باشیم. جوانان متعهد از تمام ظرفیت خود برای حل مشکلات کشور استفاده کرده و اجازه دست درازی به اجانب را نخواهند داد.          

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان فعالیت های حوزه معاونت فرهنگی را یکی از اصلی ترین بخش های جهاددانشگاهی بیان کرد و افزود: بخش فرهنگی به واسطه داشتن دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، انتشارات، سازمان دانشجویان و افکار سنجی می‌تواند خدماتی را به سایر بخش‌های جهاد دانشگاهی ارائه دهد. تعامل خوب خبرگزاری ها با سایر دستگاه ها می‌تواند در رفع مشکلات استان تأثیرگذار باشد و هرجا که لازم باشد ما تمام قد برای فضاسازی بهتر استان در خدمت دستگاه ها هستیم.


نظر شما :