/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/(۵)

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس: بسیاری از گره های کشور به همت متخصصان جهاددانشگاهی باز می شود

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷ کد : ۳۴۲۵۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت: بسیاری از گره های کشور به همت متخصصین و دانش آموختگان فعال در این نهاد انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی باز شده است و ضرورت دارد تا دولت آینده در خصوص کمبودها و نیازهای کشور به ویژه در حوزه زیرساختی آموزشی و تحقیقاتی از ظرفیت این نهاد بهره برده و برای پرکردن این خلاء ها از جهاد دانشگاهی کمک بگیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس: بسیاری از گره های کشور به همت متخصصان جهاددانشگاهی باز می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ ولی‌اله بیاتی  نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با مثبت اررزیابی کردن عملکرد این نهاد انقلابی در طول ۴۱ سال گذشته اظهار کرد: جهاددانشگاهی کارکردی مانند جهادسازندگی در کشور دارد و ماموریت آن برطرف کردن خلاء های کشور در حوزه های آموزشی و تحقیقاتی است که خوشبختانه کارنامه قابل قبولی در این حوزه ها از خود برجای گذاشته است.

وی بیان کرد: متاسفانه شرایط جامعه به گونه‌ای است که از ظرفیت‌های این نهاد در حوزه پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و درمانی به خوبی استفاده نمی‌شود، در حالی که جهاددانشگاهی در حوزه وظایف خود بویژه در ناباروری و سلول‌های بنیادی و رویان به خوبی عمل کرده است.

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: جهاددانشگاهی با فعالیت در حوزه ناباروری توانسته است در حوزه بارور کردن زوجین خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد و مشکلات افراد در این زمینه را برطرف کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضعیف بودن ساختار آموزش در کشور یکی از نقاط ضعف جهاد دانشگاهی را عدم معرفی کامل ظرفیت های آموزشی این جهاددانشگاهی و سایر مراکز آموزشی کشور به جامعه عنوان کرد و گفت: کاربردی کردن آموزش‌ها منجر به  استقبال قابل توجه علاقمندان به تحصیل در مراکز آموزش عالی بویژه مراکز علمی و کاربردی خواهد شد. آموزش های غیر کاربردی جذابیت لازم را برای فراگیران و دانشجویان در پی نخواهد داشت.

بیاتی تاکید کرد: جهاددانشگاهی باید علاوه بر معرفی دقیق و گسترده فعالیت‌های خود، در حوزه توانمندسازی نیز گام‌های موثری بردارد تا در رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور نقش موثری ایفا کند. باید در کنار علم آموزی و آموزش در حوزه بکارگیری از ظرفیت نیروی انسانی آموزش دیده و دانش آموخته در حوزه اجرایی و فضای کسب و کار نیز اقدام کرد.

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت در خصوص مهمترین اولویت دولت آینده برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی گفت: دولت آینده باید با بررسی خلاء‌های کشور در حوزه آموزشی، درمانی و تحقیقاتی متناسب با نیازهای کشور از ظرفیت این نهاد استفاده کند.

وی بیان کرد: بسیاری از گره های کشور به همت متخصصین و دانش آموختگان فعال در این نهاد انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی باز شده است و ضرورت دارد تا دولت آینده در خصوص کمبودها و نیازهای کشور به ویژه در حوزه زیرساختی آموزشی و تحقیقاتی از ظرفیت این نهاد بهره برده و برای پرکردن این خلاء ها از جهاد دانشگاهی کمک بگیرد.

بیاتی افزود: متاسفانه رویکرد پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه ها کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد تقویت فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی و تجاری سازی علوم می‌تواند پشتوانه مطمئن و پایداری برای دانشگاه های کشور باشد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان حلقه اتصال محکم بین صنعت و دانشگاه در رفع موانع تولید نقش محوری داشته باشد و ظرفیت این نهاد در استان مرکزی که قطب صنعت کشور به شمار می‌رود منجر به تحول در صنعت شود.

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در پایان با اشاره به نبود دفتر نمایندگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان گفت: استقرار دفتر نمایندگی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی به ویژه تفرش، آشتیان و فراهان منجر به تقویت و توسعه فعالیت‌ها و ماموریت‌های این نهاد انقلابی در نقاط مختلف استان خواهد شد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :