معاون سیاسی استاندار مرکزی در مراسم روز خبرنگار:

خبرنگار از قلمش سوءاستفاده نمی‌کند/پرهیز از کمیت‌های بدون خروجی

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۴ کد : ۳۴۶۵۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: خبرنگاران اصیل می‌توانند با فعالیت درست خود عرصه را بر خبرنگارنماها تنگ کنند. خبرنگار به کسی تهمت نمی‌زند و هیچگاه از قلمش سوءاستفاده نمی‌کند.
خبرنگار از قلمش سوءاستفاده نمی‌کند/پرهیز از کمیت‌های بدون خروجی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، تصریح کرد: ای کاش از قلم به‌عنوان سلاح نام برده نمی‌شد و خبرنگاران نمی‌گفتند قلم، اسلحه است. چراکه ارزش قلم بسیار بیشتر از آن است که عنوان سلاح به آن داده شود، قلم در روح و فرهنگ جامعه تنیده شده و عنصری بسیار مقدس است.

وی ضرورت توجه به کیفیت‌ها و پرهیز از کمیت‌های بدون خروجی را مورد تاکید قرار داد و افزود: گاهی بالا بردن کمیت باعث فدا شدن کیفیت می‌شود و باید تمرکز را بر کیفیت گذاشت.

اکرمی در ادامه حرفه خبرنگاری را جذاب، شیرین و دلچسب توصیف کرد و گفت: این حرفه قطعاً سختی‌های خاص خود را دارد و مسلماً این سختی باعث شده است که هر کسی نتواند به آن ورود کند. خبرنگاران باید به خود ببالند که کاری سخت و طاقت‌فرسا و البته تأثیرگذار و جذب را به انجام می‌رسانند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران اصیل می‌توانند با فعالیت درست خود عرصه را بر خبرنگارنماها تنگ کنند. خبرنگار به کسی تهمت نمی‌زند و هیچگاه از قلمش سوءاستفاده نمی‌کند و خوشبختانه ایسنا همین‌گونه عمل کرده و بسیار حرفه‌ای در انتقال اخبار اقدام کرده است و بدون حب و بغض می‌گوید، می‌نویسد و منتشر می‌کند و این یک نعمت بزرگ است.

این مقام مسوول در پایان دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا را مجموعه‌های فعال، حرفه‌ای و سالم در سطح کشور بیان کرد و افزود: فعالان این عرصه در امانتداری زبانزد هستند و امید است بتوان بخشی از دغدغه‌های خبرنگاران را برطرف کرد.

منبع: ایکنا مرکزی


نظر شما :