امام جمعه ساوه در بازدید دفتر ایسنا:

ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران تضمین کننده امنیت کشور است

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸ کد : ۳۴۸۰۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
امام جمعه ساوه خواستار ارتقای سواد رسانه ای جامعه از سوی خبرنگاران شد و افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه تضمین کننده امنیت کشور است و اجازه نخواهد داد تا اخبار غیرواقعی و کذب آرامش جامعه را بر هم بزند.
ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران تضمین کننده امنیت کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در شهرستان ساوه که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار صورت گرفت، با تبریک فرارسیدن این روز اظهارکرد: خبرگزاری ایسنا و برخی خبرنگاران این شهرستان در جلوگیری از اجرای طرح پسماند یک اقدام ملی کردند و اجازه ندادند مشکلاتی که بر سر مردم خوزستان آمد بر سر مردم ساوه بیاید.

وی از اصحاب رسانه خواست تا در خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و برای حفظ منافع ملی و مصالح مردم کمک کنند تا منجر به پیشرفت و توسعه شهرستان و کشور شود.

امام جمعه ساوه خواستار ارتقای سواد رسانه ای جامعه از سوی خبرنگاران شد و افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه تضمین کننده امنیت کشور است و اجازه نخواهد داد تا اخبار غیرواقعی و کذب آرامش جامعه را بر هم بزند.

علی میرزایی معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: خبرنگاران پیشران‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند و در ارتقای دانش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... نقش بی بدیلی ایفا کنند.

وی خواستار رابطه متقابل حاکمیت و رسانه‌ها شد و افزود: خبرنگاران به عنوان واسطه بین مردم و مسئولان در تنویر افکار عمومی، اقتاع سازی، تصمیم سازی‌ها و آگاهی بخشی به جامعه تاثیرگذارند.

میرزائی بیان کرد: انتشار برخی اخبار از سوی جامعه رسانه‌ای در پائین‌ترین لایه‌های اجتماعی جامعه موجب برطرف شدن مشکلات از سوی مدیران شده است و تجربه نشان داده است در هرکجا خبرنگاران نظارت بیشتر و موشکافانه تری داشته اند، کارکرد مسئولان در برآوردن مطالبات مردم افزایش پیدا کرده است.

فرماندار ساوه از خبرنگاران به عنوان دیده‌بان‌های جامعه یاد کرد و افزود: بسیاری از مشکلاتی که در لایه‌های اجتماع از دید مسئولان مغفول واقع شده و در بین مردم حساسیت وجود دارد با کار رسانه ای، مورد بررسی و واکاوی مدیران قرار گرفته و این رفتار خبرنگاران موجب گشایش در امور شده است.

وی بیان کرد: قلم خبرنگاران باید روان و بدون هیچگونه محدودیتی باشد تا بتوانند آزادانه و در یک حاشیه امن به رسالت خبری خود بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: خبرنگاران نقش بی بدیلی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه دارند و رسالت سنگین، حساس و بزرگی را بر دوش دارند.

احمد حاج امینی افزود: مهمترین رسالت خبرنگاران بیان واقعیت‌های جامعه بدون کم و کاست و بدور از جانبداری و ملاحظات سیاسی است که خوشبختانه این رویه در بین اصحاب رسانه بویژه خبرگزاری ایسنا وجود دارد.

وی خواستار تعامل و همکاری اصحاب رسانه با حوزه مدیریت شهری برای انعکاس فعالیت‌ها و مطالبات شهروندان شد و افزود: با شروع فعالیت دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا و آغاز فصل نوینی در خدمت رسانی به مردم، این شورا آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با خبرنگاران اعلام می‌کند و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی از نظرات و انتقادات جامعه رسانه‌ای شهرستان بهره‌مند خواهد شد.

در جریان حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ساوه، رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری، بخشدار بخش مرکزی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در دفتر خبرگزاری ایسنا، از علی فرقانی خبرنگار ایسنا و الهام حمیدزاده خبرنگار خبرگزاری فارس به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :