فرمانده سپاه ساوه در بازدید ایسنا:

خبرنگاران با تشخیص جبهه حق و باطل کار جهادی کنند/امیدآفرینی؛ مهمترین رسالت خبرنگاران

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۲ کد : ۳۴۸۲۳ معاونت فرهنگی تاپ خبر
فرمانده سپاه ساوه با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید با تشخیص جبهه حق و باطل و تفکر انقلابی، کارجهادی کنند، گفت: رسانه‌ها، سناریوی دشمن را برای ترویج فرهنگ غرب گرایی و تهاجم فرهنگی خنثی کنند و اجازه ندهند عملیات روانی غرب علیه جبهه حق صورت گیرد
خبرنگاران با تشخیص جبهه حق و باطل کار جهادی کنند/امیدآفرینی؛ مهمترین رسالت خبرنگاران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی فرمانده سپاه ساوه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در شهرستان ساوه به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: توسعه جوامع بشری در گرو مطالبه گری درست رسانه‌هاست و باید اصحاب رسانه با روشنگری، شفافیت و مطالبه‌گری به دنبال حل مشکلات جامعه و خنثی سازی توطئه‌های بیگانگان باشند.

وی ایجاد آرامش روانی و امیدآفرینی را مهمترین رسالت خبرنگاران دانست و افزود: ایجاد آرامش و امید در جامعه توسط خبرنگاران و فعالان فضای مجازی صورت می‌گیرد. نباید با انتشار اخبار نادرست زمینه اعتراض عمومی را ایجاد کرد و مردم را به کف خیابان کشاند، بلکه باید با نگاه واقع بینانه ضمن انعکاس مشکلات مردم، فضای جامعه را از التهاب و تنش دور کرد.

فرمانده سپاه ساوه با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید با تشخیص جبهه حق و باطل و تفکر انقلابی، کارجهادی کنند، گفت: رسانه‌ها، سناریوی دشمن را برای ترویج فرهنگ غرب گرایی و تهاجم فرهنگی خنثی کنند و اجازه ندهند عملیات روانی غرب علیه جبهه حق صورت گیرد و با شناخت مختصات و شرایط کشور به مقابله با ترفندهای بیگانگان بپردازند که مصداق جهاد رسانه‌ای بوده و برای نیروهای انقلاب و بسیجی، خنثی کردن حکمرانی رسانه‌ای غرب، یک فرض است.

وی تصریح کرد: تقویت قدرت رسانه‌ای نظام اسلامی باید در اولویت دولت انقلابی باشد تا تصویری درست از مطالبه‌گری مردم شکل گرفته و اهتمام جدی برای حل مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

سرهنگ دستجانی در ادامه فعالیت رسانه‌های شهرستان ساوه را جهادی و انقلابی خواند و اظهار کرد: خوشبختانه فضای رسانه‌ای این شهرستان از یک همبستگی و انسجام خاصی برخوردار است و در کنار مطالبه گری با نقد دلسوزانه و منصفانه به رسالت صحیح خبری خود عمل می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه تاکید کرد: رسانه‌ها باید با روشنگری و بصیرت افزایی، دست فضای رسانه‌ای غرب که به دنبال فشار اقتصادی و عملیات روانی است را کوتاه کنند. امروز فضای مجازی را نباید مجازی تلقی کرد بلکه این فضا حقیقت زندگی ماست و باید این فضا مدیریت و ساماندهی شود.

وی در ادامه مهمترین دغدغه سپاه و بسیج را معیشت مردم دانست و افزود: بسیج سرباز نظام و پاره تن مردم است و استفاده از ظرفیت بسیج منجر به کاهش مشکلات خواهد شد که نمونه عینی آن را در اجرای طرح شهید سلیمانی در شرایط کرونایی شاهد بودیم.

به گفته سرهنگ دستجانی رفتار بسیج همراهی با مردم در حوزه های گوناگون به ویژه در حوزه اقتصادی است و این زنجیره زمانی تکمیل خواهد شد که رسانه‌های انقلابی نیز به کمک بسیج و مردم بشتابند تا نواقص برطرف شود. رسانه و عمل دو روی یک سکه هستند و یک ترکیب مقدسی برای رشد و اعتلای مردم به شمار می‌رود.

حجت الاسلام مهدی محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: خبرنگاران باید به عنوان چشمان تیزبین جامعه وقایع را به خوبی رصد کرده و موانعی که پیش روی مردم است را به مسئولان گوشزد کنند و اجازه ندهند کاستی‌ها و نیازهای مردم مغفول بماند.

وی تصریح کرد: رفع گرفتاری و مشکلات اقتصادی جامعه بویژه محرومین با انعکاس صحیح اخبار و پیگیری مسئولان در سایه روحیه جهادی و انقلابی محقق خواهد شد.

این مقام مسوول در پایان تاکید کرد: با فعالیت دولت انقلابی و مردمی که باید در شعار و عمل یکسان باشند و در سایه انتخاب مدیرانی توانمند و انقلابی، شاهد حل مشکلات مردم و گرفتاری‌های جامعه خواهیم بود و امیدواریم در سال تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها بتوان با تلاش جدی مشکلات حوزه تولید در شهرستان ساوه که قطب صنعت و تولید کشور است را برطرف کرد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :