مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در بازدید ایسنا خبرداد:

احداث شهرک جدید صنعتی"شهید سلیمانی" در استان مرکزی

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۳۴۸۹۳ معاونت فرهنگی
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی از احداث شهرک جدید صنعتی تحت عنوان شهرک صنعتی "شهید سلیمانی" در نزدیکی تهران خبر داد و افزود: این شهرک جدید بزرگترین شهرکی است که در استان در سال جاری کلنگ زنی می شود.
احداث شهرک جدید صنعتی"شهید سلیمانی" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ طیب میرزایی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه انتشار واقعیت، پرهیز از سیاه‌نمایی، عمل به رسالت واقعی، فعالیت خارج از جناح بازی سیاسی و... از ویژگی هایی است که رسانه ها باید داشته باشند، افزود: رسانه‌ها در گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت نقش موثری دارند و باید این رسالت را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی مستقیما با شعار سال سروکار دارد، افزود: سال های زیادی است که توجه به تولید و مسائل صنعتی در شعار مقام معظم رهبری مشهود است، لذا تلاش ما در این مجموعه بر تحقق شعارهای سال متمرکز است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در سطح استان باید توجه بیشتری به مجموعه شرکت شهرک ها داشته باشند. صنایع استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران با مشکلات مختلفی درگیر هستند و می‌طلبد که برای حل مشکلات این بخش همه و بویژه دستگاه‌های خدمات رسان تلاش و همکاری مضاعفی داشته باشند.

وی بیان کرد: انتظار می رود که با توجه به ظرفیت‌های موجود، به سمتی حرکت شود که ارائه خدمات به صنعتگران به بهترین شکل ممکن صورت گیرد تا رونق اقتصادی در این عرصه شکل گرفته و تولید این بخش با کیفیت و کمیت بیشتری انجام شود. دستگاه های خدمات رسان طبق قانون موظف هستند که تا درب شهرک های صنعتی، خدمات لازم در حوزه آب، برق و گاز را ارائه دهند ولی متاسفانه در سنوات گذشته این مهم به خوبی انجام نشده و انتظار می رود که در سال جاری این مهم مورد توجه قرار گیرد و با برنامه ریزی درست محقق شود.

میرزایی درخصوص مشکلاتی که واحدهای تولید و صنعتی در حوزه بروکراسی اداری با آن مواجه هستند، اضافه کرد: فرآیند شکل گیری یک واحد صنعتی و اخذ مجوزها در مجموع، طولانی است، اما در حوزه واگذاری زمین که در حیطه وظیفه شرکت شهرک هاست بازه زمانی ارائه این خدمت کاهش یافته و از حدود ۱۲ روز در گذشته، در سال جاری به دو روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه فرایندی که برای راه اندازی واحدهای صنعتی طی شود در برخی دستگاه ها مثل محیط زیست یا سازمان ثبت زمانبر است، افزود: این چرخه ارائه خدمات باید در تمام دستگاه‌های اجرایی بازبینی و فرایندهای اضافی حذف شود چراکه گاهی اوقات این روند طولانی سرمایه گذار را از سرمایه گذاری منصرف می کند که مواردی از این انصراف را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه توسعه شهرک های صنعتی استان برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده و باید اتفاق بیفتد، ادامه داد: استان مرکزی عنوان قطب چهارم صنعتی کشور را یدک می کشد، اما به معنای واقعی اینگونه نیست و در سنوات گذشته در استان در حوزه آماده سازی اراضی صنعتی کم کاری شده است. تلاش ما بر این است که در سال جاری بتوان بر اساس برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها پیش برویم تا در نهایت شاهد توسعه در عرصه شهرک های صنعتی استان باشیم.

این مقام مسوول در پایان اظهارکرد: مکانی برای ایجاد شهرک جدید صنعتی تحت عنوان شهرک صنعتی "شهید سلیمانی" در نزدیکی تهران شناسایی شده که پس از تامین آب، کلنگ زنی آن تا پایان سال انجام می شود. در سایر شهرستان های نیز توسعه شهرک ها در دستور کار است ولی این شهرک جدید بزرگترین شهرکی است که در استان در سال جاری کلنگ زنی می شود. در حال حاضر دو هزار هکتار زمین برای این شهرک شناسایی شده که تا پنج هزار هکتار قابل افزایش است.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :