کلینیک آسم، آلرژی و دیابت بزودی در جهاددانشگاهی استان مرکزی راه اندازی می شود

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۴ کد : ۳۵۵۲۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی از پیگیری جهت راه‌اندازی کلینیک‌های آسم، آلرژی و دیابت در مرکز فوقت تخصصی درمان ناباروری جهادانشگاهی استان خبر داد.
کلینیک آسم، آلرژی و دیابت بزودی در جهاددانشگاهی استان مرکزی راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی‌ اصغر غفاری‌زاده‌ رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در جریان بازدید معاون درمان علوم پزشکی اراک از مجموعه درمانی این نهاد با اشاره به پیگیری راه‌اندازی کلینیک پوست و زیبایی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی در جوانسازی پوست و رفع بیماری های پوستی اثربخش هستند و تلاش داریم که در این راستا به موضوع سلول درمانی ورود کنیم که در حال مطالعه زیرساخت‌ها جهت مهیا کردن امکانات هستیم.

وی با اشاره به اشتراکات موجود بین مرکز درمان ناباروری و آزمایشگاه ژنتیک، گفت: در این راستا تلاش شد که آزمایشگاه ژنتیک به عنوان یکی از دغدغه ها و اولویت های مهم جهاد دانشگاهی استان مرکزی کار خود را آغاز کند و این مهم محقق شد.

غفاری زاده با بیان اینکه در صدد ارتقای کیفی فعالیت ها و ظرفیت های جهاد دانشگاهی و افزایش نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص هستیم که خوشبختانه بخشی از این امر محقق شده است، افزود: با حمایت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی می توان مطالعات و پژوهش های تخصصی و ارتقای کمی و کیفی خدمات و افزایش نیروی انسانی متخصص را رقم زد و با سرعت بیشتری کلینیک‌های مدنظر جهاد دانشگاهی از جمله کلینیک آسم و آلرژی به عنوان نیاز استان را راه اندازی کرد.

محمد طالبی مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز بیان کرد: در سال گذشته ۱۵هزار خدمت در حوزه ناباروری و ۵ هزار خدمت در حوزه آزمایشگاهی در استان ارائه شد که در جریان ارائه این خدمات، ۳۰۰ نفر در سیکل ناباروری قرار گرفتند و حصول حدود ۳۴ درصدی نتایج مثبت را شاهد هستیم. با استقرار نیروی های متخصص که اخیرا جذب مرکز شده اند قطعا می‌توان نتایج بهتری را پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز در مان ناباروری جهاد دانشگاهی استان، فلوشیپ زنان، دو متخصص اورولوژی، مشاوره غدد، روانشناسی، تغذیه و آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص طبی مستقر و فعال هستند، گفت: فعالیت های مجموعه جهاد دانشگاهی همواره فتح بابی برای ورود مراکز خصوصی به فعالیت های مختلف بوده است، به طوری که پس از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در استان به عنوان تنها مرکز درمانی در این حوزه در غرب کشور، بخش خصوصی نیز به این عرصه ورود کرد و اخیرا نیز بخش دولتی به این عرصه وارد شده است.

طالبی یکی از دغدغه‌های مهم استان را موضوع ژنتیک دانست و افزود: به سختی تجهیزات و امکانات آزمایشگاه ژنتیک تهیه شد و با وجود نوسانات قیمتی شدید به هر شکل اینکار انجام شد، هر چند که همچنان با مشکلاتی در عرصه اخذ مجوزها وجود دارد، البته در صدد راه اندازی کلینیک دیابت و آسم و آلرژی با توجه به نیاز استان و کلینیک پوست و زیبایی هستیم و امید است که همکاری لازم در این راستا صورت گیرد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان ناباروری، تصریح کرد: سوزن پانچر که قیمتی حدود ۱۵۰ هزار تومان داشت، امروز به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و این هزینه اضافی به بیمار تحمیل می‌شود. برخی از داروها نیز به سختی در استان یافت می شود و با وجود آنکه چندین مرتبه درخواست راه‌اندازی داروخانه داشتیم، تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم. دغدغه های جدی در حوزه هزینه درمان و تامین امکانات و تجهیزات وجود دارد که پیشبرد امور را با سختی روبرو کرده است و کمک‌هزینه‌ها نیز کمک قابل توجهی به بیماران نمی کنند، بر این اساس لازم است که کمک های دولتی تخصیص یابد تا فشارها در حوزه مالی کاهش پیدا کنند.

این مقام مسوول گفت: بیشترین مراجعات به مرکز به ترتیب از اراک، خمین، شازند و خنداب است بر همین اساس این آمادگی وجود دارد که با توجه به ظرفیت های موجود و بیماران این شهرستان‌ها به منظور کاهش هزینه های ایاب و ذهاب، یکی از نیروهای متخصص یک روز در هفته در شهرستان‌های مذکور حاضر شود که تحقق این امر نیازمند کمک و حمایت دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان با تاکید بر اینکه آزمایشگاه ژنتیک با تمامی امکانات و تجهیزات آماده خدمت‌رسانی است و تنها باید مسئول فنی در مرکز مستقر شود که این امر نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک است، گفت: تعرفه این مرکز یک سوم هزینه های بخش خصوصی است به همین دلیل فعالیت این مرکز و آزمایشگاه برای بیماران بسیار اهمیت دارد، از طرفی برای راه‌اندازی کلینیک دیابت و آسم و آلرژی فقط باید مسئول فنی تامین شود.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به تلاش های این مرکز جهت کمک به بیماران و تامین هزینه های درمان، بیان کرد: این تلاش‌ها تا جایی پیش رفته است که یک انجمن خیریه راه اندازی شود و بتوانیم کمک‌های مردمی را در اختیار داشته باشیم، با مجمع خیرین سلامت استان نیز مذاکراتی صورت گرفت، اما این مجمع کمک به بیماران سرطانی را اولویت کاری خود قرار داده است، در حالی که با توجه به اهمیت موضوع درمان ناباروری که قطعا در کاهش آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی می تواند نقش داشته باشد، لازم است مساعدت‌های مالی خیرین به بیماران این حوزه نیز تعلق پیدا کند.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :