دبیر اجرایی جشنواره اجتماع محور کوی سجادیه اراک عنوان کرد:

توانمندسازی؛ رسالت اصلی دفاتر تسهیلگری/یکپارچه سازی فعالیت خیرین در حوزه اشتغال

۰۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۱ کد : ۳۷۱۸۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
برگزاری اولین جشنواره اجتماع محور دستاوردهای اهالی دو محله حاشیه‌نشین اراک از آنجا که یکی از رسالت های اصلی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در سکونتگاه های غیر رسمی ایجاد ارتباط مردم محلی با دستگاه های متولی در حوزه های مختلف و نیز در پایان، توانمند سازی است، این دفتر اقدام به برگزاری جشنواره دستاوردهای جامعه محلی باغ‌خلج و رودکی کرده است.
توانمندسازی؛ رسالت اصلی دفاتر تسهیلگری/یکپارچه سازی فعالیت خیرین در حوزه اشتغال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مریم مقدسی دبیر اجرایی جشنواره اجتماع محور دستاوردهای اهالی دو محله حاشیه‌نشین اراک، اظهار کرد: اولین جشنواره اجتماع محور دستاوردهای اهالی محله های باغ‌خلج و رودکی به همراه عرضه غذاهای بومی و محلی اراک به همت دفتر تسهیلگری جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره دو روزه سه شنبه چهارم آبانماه با حضور مسئولان برخی سازمان ها، ارگان ها و اهالی منطقه در مرکز فنی و حرفه ای کوی امام سجاد(ع) آغاز بکار خواهد کرد.

مقدسی ساعات کار جشنواره را ۹ تا ۱۴ عنوان کرد و افزود: تولیدات بانوان کارآفرین و بانوانی که در این محله ها به کارآفرینی در منزل مشغول هستند در ۲۰ غرفه این نمایشگاه عرضه خواهد شد، همچنین موسسه توانبخشی معلولین و انجمن یادگار توکل نیز تولیدات خود را در این جشنواره عرضه خواهند کرد. این محصولات عمدتا در حوزه صنایع دستی هستند.

وی با بیان اینکه دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع)(باغ خلج) و رودکی طی مدتی که در محلات هدف فعالیت کرده توانسته افرادی را که در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستند را شناسایی و با ارتباط گیری موثر با آنان و نیز پیگیری امور مربوط به بازاریابی، بالا بردن کیفیت محصولات، آموزش دوره به دوره در راستای حمایت از این خانواده ها گام بردارد، افزود: از آنجا که یکی از رسالت های اصلی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در سکونتگاه های غیر رسمی ایجاد ارتباط مردم محلی با دستگاه های متولی در حوزه های مختلف و نیز در پایان، توانمند سازی است، این دفتر اقدام به برگزاری جشنواره دستاوردهای جامعه محلی باغ‌خلج و رودکی کرده است.

دبیر اجرایی جشنواره در خصوص اهداف برگزاری جشنواره، گفت: یکی از مهم ترین دلایل برگزاری این جشنواره این است که با توجه به رشد روز افزون صنعت صنایع دستی و هم چنین افزایش تقاضا برای انواع آن نیاز به بازاریابی و همچنین حمایت افراد بیش از پیش احساس می شود.

مقدسی یکی از اهداف جشنواره را حفظ هنر بومی برای اراک و هنرمندان آن عنوان کرد و با بیان اینکه در این راستا تلاش شده است که جشنواره با بیشترین توان و به بهترین نحو برگزار شود، افزود: شرایط همه گیری کرونا تعداد زیادی از این مشاغل خرد را تحت تأثیر قرار داد و این پاندمی لطمات زیادی را به صنایع دستی زد، لذا برگزاری این جشنواره اقدام مثبتی در جهت بهبود روند اشتغال این افراد خواهد شد.

وی گفت: مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می گیرند و یکی از مهمترین اهداف، اتحاد و همدلی مردم است. جشنواره ها مطابق با فرهنگ هر کشور شامل آیین، سنن، آداب و قوانین دولتی هستند و از آنجا که غذا، نقش مهمی در ساخت مکانها و مقاصد گردشگری دارد می تواند به عنوان نماد شایسته معرفی فرهنگ و تمدن مقاصد معرفی شود. تنوع اقلیم و طبیعت کشورمان ایران باعث شده که سفره متنوعی از غذاهای بومی و محلی گسترده شود. توجه به این مجموعه از میراث گردشگری در قالب برپایی جشنواره های غذا توسعه ویژه مناطق و هویت بخشی به ساکنان محلی و ارتقاء گردشگری مکان ها را سبب می شود.

دبیر اجرایی این جشنواره، دستاوردهای این رویداد را شناسایی بنگاه های اقتصادی فرامحلی، یکپارچه سازی فعالیت خیرین در حوزه اشتغال افراد در سطح محله، معرفی افراد دارای پتانسیل(به عنوان فرصت های توان افزای محله) به بنگاه های اقتصادی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات افراد و تقدیر و حمایت های معنوی و به دنبال آن ایجاد انگیزه ادامه فعالیت در افراد عنوان کرد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :