رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در آیین افتتاحیه اولین جشنواره اجتماع محور تاکید کرد:

نقش دفاتر تسهیلگری در سرعت بخشی مشکلات مناطق حاشیه نشین/شناسایی ظرفیت ها توسط مسوولین

۰۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۴ کد : ۳۷۲۲۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهارکرد: چندسالی است که موضوع دفاتر تسهیلگری در کشور مطرح شده و توجه آنها بیشتر معطوف به رساندن صدای اهالی مناطق محل استقرار و فعالیت خود در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... به گوش مسوولین است.
نقش دفاتر تسهیلگری در سرعت بخشی مشکلات مناطق حاشیه نشین/شناسایی ظرفیت ها توسط مسوولین

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در اولین جشنواره اجتماع محور دستاوردهای اهالی محله باغ‌خلج و رودکی اراک که به همت دفتر تسهیلگری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهارکرد: چندسالی است که موضوع دفاتر تسهیلگری در کشور مطرح شده و توجه آنها بیشتر معطوف به رساندن صدای اهالی مناطق محل استقرار و فعالیت خود در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... به گوش مسوولین است تا آنها بیشتر در جریان اینگونه مسائل و مشکلات قرار گیرند و در نهایت بتوان کمکی به رفع این مشکلات و موانع کرد.

وی افزود: متولی این حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری است و این معاونت امسال راه اندازی این دفاتر را بر عهده جهاددانشگاهی قرار داده است، چراکه جهاددانشگاهی دارای تجربیات و فعالیت های زیادی در این زمینه است و سعی شده در این دفاتر از افراد مطلع استفاده شود تا مشکلات به خوبی رصد شوند.

رئیس جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: در این مدت نامه های بسیاری برای مسوولین ارسال شده که برخی به لبیک گفتن منتهی و مشکلات رفع شده و برخی مشکلات نیز همچنان باقی مانده است.

غفاری زاده بیان کرد: امید است شرایطی فراهم شود که اهمیت این ‌دفاتر و فعالیت آنها توسط مسئولین بیشتر شناخته شود و شاهد ایجاد مناطق امن از نظر اجتماعی و اقتصای و... در این محله ها باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در این مناطق وجود دارد که به سبب برخی مشکلات شکوفا نشده اند و تقاضای ما از مسوولین توجه به این ظرفیت هاست.

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه ای عاری از هرگونه مشکل و سرشار از سلامتی برای مردم ایجاد شود و اینگونه مناطق دیگر شاهد مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ... نباشند و دفاتر تسهیلگری نیز بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

همچنین در این مراسم از کارآفرینان و غرفه داران این محله‌ها تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛ اولین جشنواره اجتماع محور دستاوردهای اهالی محله های باغ‌خلج و رودکی به همراه عرضه غذاهای بومی و محلی اراک به همت دفتر تسهیلگری جهاددانشگاهی استان مرکزی 4 و 5 آبان ماه از ساعت 9 الی 14 در ۲۰ غرفه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :