از امروز ۱۱ آبان ماه؛

دوره تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی استان مرکزی آغاز شد

۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۴ کد : ۳۷۴۱۶ معاونت آموزشی تاپ خبر
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی از برگزاری دوره تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی استان خبر داد.
دوره تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی استان مرکزی آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ انسیه صالحی معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی در این رابطه، گفت: آزمایشگاه تشخیص طبی یکی از ارکان‌ های مهم در تشخیص و درمان بیماری‌ ها محسوب می‌شود و نقش ویژه ای در وضعیت سلامت افراد دارد؛ لذا ساده‌ ترین امور در آن به عنوان مسائل فنی تلقی می‌شود و نیازمند آموزش‌ های اولیه می‌ باشد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌ های مهم در آزمایشگاه بخش پذیرش و جوابدهی است که می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از بسیاری خطاهای آزمایشگاهی داشته باشد. از آنجا که متصدیان پذیرش آزمایشگاه‌ها شغل خود را بطور تجربی فرا می‌گیرند، این دوره جهت ارتقای وضعیت خدمات این بخش تدوین شده است.

صالحی اضافه کرد: دوره تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی با هدف آشنایی و توانمندسازی فراگیران در پذیرش جواب دهی آزمایشات و کلیه امور مرتبط با پذیرش و آزمایشگاه تشخیص طبی است. این دوره برای تمامی افراد که علاقه مند به کار در آزمایشگاه هستند مناسب است.

وی افزد: دوره تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی شامل 50 ساعت آموزشی برپا می شود که 40 ساعت آن تئوری و 10 ساعت دیگر به صورت عملی که از امروز 11 آبان ماه در جهاددانشگاهی برگزار می‌ شود.

صالحی سرفصل‌های ارائه شده در دوره تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی را شامل کلیات آزمایشگاه تشخیص طبی، آشنایی با اصطلاحات آزمایشگاهی(ترمینولوژی- زبان تخصصی و آشنایی با تست های آزمایشگاهی)، مهارت‌های دفتری پذیرش(مدارک و سوابق، بیمه‌ها و آیین نامه‌ها)، مروری به آزمایشات(انواع نمونه‌ها و شرایط قبل از آزمایش)، روانشناسی در حوزه پذیرش (مهارت‌های اخلاقی و ارتباطات مشتری)، آشنایی با نمونه گیری و ... بیان کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: در پایان این دوره آموزشی به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر از سوی جهاددانشگاهی استان ارایه خواهد شد.

به گفته وی؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان مرکزی به نشانی اراک- خیابان شهید بهشتی- کوچه مسجد حاج آقا صابر مراجعه و یا با شماره 5-08632241434 تماس حاصل نمایند.


نظر شما :