در مرکزعلمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک :

برگزاری مراسم گرامی داشت روز دانشجو

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۴ کد : ۳۷۵۵ معاونت آموزشی تاپ خبر
به همت امور فرهنگی دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک و انجمن ها و تشکل های آن مرکز ، مراسم گرامی داشت روز دانشجو برگزار گردید.
برگزاری مراسم گرامی داشت روز دانشجو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در روز چهارشنبه 14 آذر ماه  به همت امور فرهنگی دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک و انجمن ها و تشکل های آن مرکز ، مراسم گرامی داشت روز دانشجو برگزار گردید.

 این مراسم که با خیر مقدم و عرض تبریک حقدادی معاونت آموزشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی  اراک و سخنرانی قاسم فراهانی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی استان مرکزی برگزار گردید.

قاسم فراهانی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو عنوان کرد : روز دانشجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود، این روز باید نماد عدالت خواهی و استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و فساد باشد ، در این روز سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.

وی در ادامه افزود : استعمارهمواره و در تمامی عرصه های تاریخ این مرز و بوم سعی در دخالت و تاثیر گذاری در امورات کشور را داشته است، پس از انقالاب اسلامی دخالتها و اعمال نفوذ دولتهای بیگانه به ویژه امریکا در امور داخلی ایران اسلامی قطع گردید و همین امر باعث دشمنی و عناد دولتمردان امریکایی با ایران اسلامی است ، وی در ادامه به بیان شرایط سیاسی و اجتماعی ایران در منطقه پرداخت.

این مراسم همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوع ، برگزاری مسابقه و تقدیر از دانشجویان برتر علمی در تمامی رشته های مرکز و همچنین تقدیر از مدال آوران و ورزشکاران مرکز بود.

 

 


نظر شما :