به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "روش های تربیت اخلاقی پیامبران اولوالعزم" وارد بازار نشر شد

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۵ کد : ۳۷۹۵۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب روش های تربیت اخلاقی پیامبران اولوالعزم تالیف دکتر علیرضا حیدری و دکتر غلامرضا متقی فر توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.
کتاب "روش های تربیت اخلاقی پیامبران اولوالعزم" وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این رابطه، گفت: کتاب روش های تربیت اخلاقی پیامبران اولوالعزم توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی افزود: در زبان فارسی و در بین عوام، تعلیم و تربیت دو مفهوم اند که معنای واحدی دارند و ترجمه آن ها در فارسی آموزش و پرورش است که عمدتا به معنای آن ها هیچ توجیهی نیست بلکه به عنوان یک اداره یا سازمانی شناخته می شود که گروهی اداری در آن به کار مشغول اند و گروهی دانش آموز و معلم نیز به یاد دادن و یادگرفتن اشتغال دارند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گفت: در زبان عربی هر کدام از دو مفهوم تعلیم و تربیت معنای خاص خود را دارد و به هرکدام جداگانه توجه می شود.

وی ادامه داد: کتاب روش های تربیت اخلاقی پیامبران اولوالعزم  مشتمل بر 4 فصل شامل مقدمه، مفهوم شناسی و ادبیات تحقیق، روش های عاطفی در تربیت اخلاقی، روش های شناختی تربیتی اخلاقی در مسلک انبیاء و روش های مشترک تربیت اخلاقی انبیاء در عرصه کنش می باشد.

غلامی تصریح کرد: در فصل اول این کتاب مفهوم شناسی، تعلیم و تربیت، دین، اخلاق، سکولاریزم، تربیت اخلاقی، روش های تربیت اخلاقی، روش های تربیت اخلاقی، گروه های شناختی یا عاطفی، چرایی روابط عاطفی، روش های عاطفی و اهداف تربیت اخلاقی، تربیت ناپذیری دغدغه مهم مربیان، متغیرهای موثر در جذب یا فرار تربیتی، دوران کودکی و نوجوانی، تواضع یا تکبر، دسترسی سریع و آسان به محیط پاکیزه یا آلوده، تقلید، میزان اعتماد به متغیرهای محیطی، شناخت سطحی یا عمیق، نوع مزاج انسانی، بدگمانی یا خوش گمانی به خوبان و بدان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: فصل دوم به روابط عاطفی مشاهده ای و غیرمشاهده ای، روابط عاطفی مشاهده ای، ارتباط کلامی و غیرکلامی، ارتباط چرایی، بیان چرایی، تکریم در برابر توهین، نرمش در برابر خشونت، معرفی صادقانه خویش، اعتمادسازی، ماموریت پیامبران در راستای ایجاد حب عبودی، روش عفو و گذشت می پردازد.

غلامی در ادامه بررسی انسان مستعد کمال و سقوط، سکولاریزم و اخلاق، اخلاق برای رفاه، نقش دین در اخلاق، دین و مدرکات عقلانی، راه حل تضاد دین و اخلاق، تاثیر اخلاق بر دین و ... را از موارد فصل سوم بیان کرد.

وی یادآور شد: در فصل چهارم این کتاب به بررسی واحد بودن نظام بینش، گرایش و کنش، اهمیت عمل در روند تربیت اخلاقی، روش استقامت، آفات استقامت، آثار استقامت و صبر، امر به معروف و نهی از منکر، روش عبودین، روش مهار قوای ادراکی و تحریکی و روش توبه و انابه و ... پرداخته شده است.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: از باب اهمیت این موضوع، کتاب روش های تربیت اخلاقی پیامبران اولوالعزم تالیف دکتر علیرضا حیدری و دکتر غلامرضا متقی فر در 154 صفحه و به قیمت 50 هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.


نظر شما :