با معرفی تیم های منتخب؛

دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی به کار خود پایان داد

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۷ کد : ۳۸۰۹۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی با معرفی تیم های منتخب به کار خود پایان داد.
دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سیدمحمد الحسینی رئیس هیئت داوران دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی در آیین اختتامیه این مسابقات که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت دکتری بنده در مورد تخیل اجتماعی در شاهنامه فردوسی بود، شاهنامه فردوسی را مورد کنکاش قرار دادم و سعی کردم یک مدل نظری تئوری از آن استخراج کنم.

وی افزود: همین کار را در مورد قرآن کریم و نهج البلاغه و به سفارش نیروی انتظامی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری نیز انجام دادم، یک مدل نظری از یک جامعه اسلامی با توجه به تجربه و بر اساس گفتمان ها ترسیم شد و آنچه که در همه اینها مهم بود این بود که موجودی که وارد این جامعه و مدل می شود حتما یک موجود کنشگر و خلاق و آفریننده است و هر وقت برآیندهای اجتماعی، آموزشی و اداری ما این کنشگری و خلاقیت و آفرینندگی را از آدم ها بگیرند و آنها را به جای کنشگری و خلاقیت در مجاری عادت واره ها رها کنند این جامعه عاقبت بخیر نخواهد شد حتی اگر از ماذنه آن اذان به گوش برسد و نماز جماعت ها به وقت برگزار شود.

الحسینی تصریح کرد: اگر از انسان کنشگری و خلاقیت گرفته شود دینش چیزی جز عادت واره و تعصب نیست و نمی تواند از آن حمایت کرده و بر اساس آداب و رسوم و باورهای عمومی و ... معنای مشترک بسازد. یکی از این جاهایی که می تواند به این کنشگری و خلاقیت کمک کند و به دانشجوها جرات بدهد دانشگاه ها و مدارس هستند.

رئیس هیئت داوران دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان، تصریح کرد: بیشتر از وابسته به شخص بودن و اینکه چه کسی وزیر یا استاد می شود، همین کنشگری و تعهد خیانت نکردن به این امانت و ادامه دادن به این فعالیت ها در دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و موفق خواهیم شد در مقابل مسائل به یک معنای مشترک جدید مورد قبول برسیم و این معنای مشترک مورد قبول جدید می تواند تبدیل به یک باور فرهنگی شود.

بر اساس این گزارش؛ در پایان دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی، گروه هیوا از دانشگاه فرهنگیان اراک در مسابقه فینال این دوره با کسب امتیاز ۴۰۱ رتبه نخست مسابقات و گروه علمی کاربردی دادگستری با کسب ۳۷۷ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد و تیم برتر این مرحله راهی مرحله منطقه ای این دوره از مسابقات خواهد شد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :