در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری صورت می گیرد؛

برپایی کرسی آزاداندیشی "طرح حکمت" در استان مرکزی

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۶ کد : ۳۹۵۸۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کرسی آزاداندیشی طرح حکمت با موضوع فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و تاثیر آن بر بنیان خانواده، ۸ دی ماه به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی در دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اراک برگزار می شود.
برپایی کرسی آزاداندیشی "طرح حکمت" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در این باره، گفت: کرسی آزاداندیشی طرح حکمت با موضوع فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و تاثیر آن بر بنیان خانواده 8 دی ماه با حضور سیدمحمد الحسینی دکتری جامعه شناسی و سروان راهزانی کارشناس پلس فتا در دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اراک برگزار می شود.

وی بیان کرد: مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از ابتلای محیط‌های دانشگاهی به سطحی‌ نگری در نظر دارد با توسعه کرسی‌‌ های آزاداندیشی در دانشگاه‌ ها، زمینه‌ای جهت رویارویی دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان جهت ارائه افکار و نظرات و در نتیجه توسعه و تکامل دانش بومی و جهانی و شناخت فردی و جمعی فراهم آورد.

غلامی افزود: شیوه اجرا به این صورت است که اساتید پس از اعلام رئیس جلسه در جای خود مستقر می‌شوند. رئیس جلسه پس از خوشامدگویی به معرفی اجمالی اساتید و تبیین موضوع مورد گفتگو می‌پردازد. با توجه به اینکه موضوع گفتگو و مواضع موافق یا مخالف اساتید از پیش مشخص شده، نحوه انتخاب استاد آغازگر گفتگو با قرعه‌کشی مشخص می‌شود. هر کدام از اساتید 40 دقیقه زمان جهت ارائه نقطه نظرات خود بر اساس آئین‌ نامه گفتگو ها دارند.

وی ادامه داد: دانشجویان حاضر در سالن نیز می‌ توانند طبق مواضع حقیقی خود در موضوع مشخص شده، در جایگاه مقابل استاد مورد نظر قرار گرفته تا در زمان مشخص شده، نظرات و راهنمایی‌ های راهگشای خود را به هر یک از اساتید، از طریق برگه‌ های یادداشت طبق آئین‌ نامه ارائه نمایند.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: رییس جلسه یک کارشناس مجری است که نسبت به موضوع مورد گفتگو کاملا ممتنع بوده و وظیفه مدیریت جلسه و معرفی افراد و تببین موضوع را در جلسه دارد.

کلید واژه ها: گفتگو موضوع گفتگو اساتید موضوع جلسه نظرات


نظر شما :