به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "پرسش های نخبگان دانشجو و پاسخ های ما" منتشر شد

۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۱ کد : ۴۰۳۹۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب "پرسش های نخبگان دانشجو و پاسخ های ما" تالیف دکتر محمد پاشایی به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به زیور چاپ آراسته شد.
کتاب "پرسش های نخبگان دانشجو و پاسخ های ما" منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در این باره، گفت: کتاب پرسش های نخبگان دانشجو و پاسخ های ما توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی تصریح کرد: پرسش و پرسشگری در آموزه های وحیانی و سخنان پیشوایان معصوم(ع) جایگاه ویژه ای دارد که در قرآن کریم در آیات زیادی به اهمیت این موضوع اشاره نموده و پیروان راستینش را و ترغیب و توصیه می کند تا حقیقت برایشان روشن شود.

غلامی اضافه کرد: این کتاب مشتمل بر 7 فصل می باشد. در فصل اول شامل مشترکات اسلامی با دیگر ادیان الهی، تفاوت های اسلامی با دیگر ادیان الهی، نمونه هایی از تحریف در کتب عهدین، رشد علمی و فناوری، پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی، نقاط منفی دنیای غرب و آمریکا، عوامل پیشرفت مسلمین است.

وی افزود: فصل دوم چرایی و چگونگی مصونیت قرآن از تحریف شامل دلایل عقلی و قرآنی، وجوه اعجاز، فصاحت و بلاغت می پردازد. فصل سوم  فلسفه اختیاری نبودن خلقت انسان شامل پاسخ نقصی، پاسخ حلی و نتیجه بحت مورد بررسی قرار گرفته است.

 این مقام مسوول ادامه داد: در فصل چهارم این کتاب مفهوم ارتداد، طرق و راه های تحقق ارتداد، اهمیت امنیت اجتماعی از دید جهانی، توهین نشریه شارلی ابدو فرانسه به پیامبر(ص) بررسی شده و فصل پنجم به راه های رسیدن به حقیقت شامل معیارهای تشخیص حق از باطل، عقل و خرد، شناخت حق در مقایسه با باطل، شاخصه های حق در نگاه قرآن می پردازد.

غلامی خاطرنشان کرد: فصل ششم این کتاب منشا عصمت پیامبران و امامان(ع)، دیدگاه های مختلف نسبت به عصمت، و در فصل هفتم به تساوی یا تشابه حقوق زن و مرد، تفاوت های میان مرد و زن، فلسفه  این تفاوت، نکات قابل توجه و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی؛ از باب اهمیت این موضوع کتاب پرسش های نخبگان دانشجو و پاسخ های ما، تالیف دکتر محمد پاشایی در 129 صفحه و به قیمت 50 هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.


نظر شما :