در نشست چشم انداز صنعت گردشگری در ایران مطرح شد؛

استان مرکزی از قطب های فرهنگی و گردشگری کشور است/آماده سازی زیرساخت های جذب گردشگر در تالاب میقان

۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵ کد : ۴۰۴۶۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
استان مرکزی یکی از قطب های فرهنگی و گردشگری در کشور است ولی با توجه به صنایع مختلف در این استان، بحث گردشگری و فرهنگی کمرنگ تر به نظر می آید.
استان مرکزی از قطب های فرهنگی و گردشگری کشور است/آماده سازی زیرساخت های جذب گردشگر در تالاب میقان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سیدحسن حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ششمین دوره سلسله نشست های چشم انداز صنعت گردشگری در ایران با موضوع «توسعه اکوتوریسم با محوریت کویر میقان» در خصوص راهکارهای جذب گردشگر در مناطق مختلف اراک از جمله کویر میقان و تالاب توضیحاتی بیان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و به ویژه شهر اراک اگر به قدمت و تاریخ این استان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد یکی از قطب های فرهنگی و گردشگری در کشور بوده ولی با توجه به صنایع مختلف در این شهر بحث گردشگری و فرهنگی کمرنگ تر به نظر می آید.

در ادامه کوروش فیروزی مدیر دفتر کوروش سیر، گفت: شکار پرندگان مهاجر از مشکلات کویر و تالاب میقان به عنوان یکی از اماکن گردشگری شهر اراک است که مسوولین باید با دقت بیشتری این مساله مهم را پیگیری نمایند.

پرستو احمدی مدیر آموزشگاه راه جاده ابریشم نیز در خصوص جذب گردشگر و آموزش لیدرهای مجرب توضیحاتی بیان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل مختلف گردشگری استان مرکزی از جمله غار چارنخجیر دلیجان، آبگرم محلات، سرچشمه محلات و آثار مختلف هنری و فرهنگی، می توان لیدر آموزش داد تا بتوانیم تورهای گردشگری که از شهرهای مختلف کشور به استان سفر می نمایند را همراهی کنیم.

محمد طاهری فعال گردشگری نیز در این نشست در خصوص جذب گردشگر در کویر و تالاب میقان و عدم زمینه های جذب گردشگر و محل اقامت، اظهارکرد: برای جذب گردشگر در این مناطق ابتدا باید زیر ساخت را آماده نماییم.


نظر شما :