مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در بازدید ایکنا:

جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و توانمندسازی به کمیته امداد یاری رساند

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۲ کد : ۴۰۵۵۳ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه آموزش به کمیته امداد کمک کند تا در راستای توانمندسازی جامعه هدف قدم‌های بهتری برداریم.
جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و توانمندسازی به کمیته امداد یاری رساند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایکنا، گفت: کمک خیرین و نیکوکاران به ایتام و کودکان بدسرپرست نشأت گرفته از روحیه قرآنی و وجود موج مفاهیم الهی در زندگی انسان‌ها است و مردم نیک‌اندیش استان از این قاعده مستثنی نیستند.

وی توانمندی اقتصادی را در قالب دو فعالیت اشتغال و مسکن تشریح کرد و افزود: امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار وام قرض‌الحسنه به استان مرکزی اختصاص یافته است که تا ۴۵ روز گذشته تمام اعتبارات تخصیص پیدا کرد.

مومنی در بخشی از سخنان خود جمعیت آمار بانوان سرپرست خانوار استان را ۵۹ درصد اعلام کرد و افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه آموزش به کمیته امداد کمک کند تا در راستای توانمندسازی جامعه هدف قدم‌های بهتری برداریم. آموزش مددجویان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و پس از اتمام آموزش سرمایه اولیه نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد، چراکه پس از آموزش می‌توانند به خودکفایی رسیده و از چرخه مددجویان خارج شوند.

وی با اشاره به آمار ۱۰ هزار و ۱۶۲ نفر دانش‌آموز و ۷۳۷ دانشجو تحت پوشش این نهاد، ادامه داد: حوزه فرهنگی برنامه‌های قرآنی متعدد از جمله آموزش و برگزاری جشنواره برای جامعه هدف برنامه‌ریزی کرده است که در طول سال انجام می‌شود. با اجرای این طرح به دانش‌آموزان ابتدایی که حافظ کل قرآن شوند ۳۰ میلیون تومان هدیه نقدی اعطا می‌شود. در دوران ابتدایی به ازای هر جزء یک میلیون تومان، متوسطه اول و دوم کمتر پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان از پرداخت ماهیانه ۱۸ میلیارد تومان مستمری خانواده‌ها که از محل اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود خبر داد و افزود: پرداخت‌های ضروری متناسب با شرایط جوی یا اجتماعی همچون اعطای ۲۸۳ بخاری به خانواده نیازمندان و تبلت به دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های انجام شده است. با لطف و اعتماد خیرین مراکز نیکوکاری استان به ۳۰۰ مرکز رسیده است و استان ظرفیت دارد این تعداد به هزار برسد.

منبع: ایکنا مرکزی

کلید واژه ها: استان مرکزی آموزش تومان پرداخت کمیته امداد مرکزی


نظر شما :