در جدیدترین نظرسنجی ایسپا عنوان شد؛

آیا داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود؟

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۰ کد : ۴۰۹۸۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان تمایل زوجین به داشتن فرزند و نقش آن در خوشبختی والدین، یک نظرسنجی در مقیاس ملی انجام داده است.
آیا داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان تمایل زوجین به داشتن فرزند و نقش آن در خوشبختی والدین، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است.

 ۶۸.۴ درصد داشتن فرزند را موجب خوشبختی زوجین دانسته‌اند، در مقابل ۲۸ درصد وجود فرزند را باعث خوشبختی زوجین نمی‌دانند. ۳.۵ درصد نیز نسبت به این سوال اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

همچنین مردان(۷۲.۶ درصد) بیشتر از زنان(۶۴.۳ درصد) بر این باورند که داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود. افراد ۵۰ ساله و بیشتر(۷۲.۸ درصد) بیشتر از دیگر گروه‌های سنی معتقدند که فرزند داشتن خوشبختی زوجین را به همراه خواهد داشت. در میان افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند(۷۴.۸ درصد) نسبت به افراد دارای دیپلم(۶۹ درصد) و افراد با تحصیلات دانشگاهی(۶۳.۱ درصد)، این تفکر که فرزند داشتن باعث خوشبختی زوجین می‌شود، قوت بیشتری دارد. این عدد در بین افراد ساکن در (۶۵.۵ درصد) و در بین روستاییان(۷۶.۷ درصد) است.

گفتنی است؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در دی ماه ۱۴۰۰ با شیوه مصاحبه تلفنی و جامعه آماری کلیه شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه ۱۵۸۴ نفر این نظرسنجی را اجرا کرده است.

کلید واژه ها: درصد زوجین خوشبختی زوجین فرزند خوشبختی


نظر شما :