کارگاه "صادرات و بازاریابی در بحران اقتصادی" در مرکز جهاددانشگاهی اراک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی اراک ، کارگاه "صادرات و بازاریابی در بحران اقتصادی" به مناسبت هفته پژوهش 25 آذرماه به همت دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک و با همکاری سازمان ستفا استان مرکزی برگزار شد.
بر اساس این گزارش؛ مهندس امین شمس الهی کارشناس اقتصاد و روابط خارجی در این کارگاه و در جمع دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک به لزوم توجه هر چه بیشتر به مولفه صادرات و بازاریابی در بحران اقتصادی، اظهار کرد: بحران مالی یا بحران اقتصادی به طیف گستردهای از وضعیت هایی اطلاق می شود که برخی از منابع مالی قسمت بزرگی از ارزش اسمی خود را از دست میدهند.
وی تصریح کرد: در زمان بحران اقتصادی می بایست تغییراتی در استراتژی های کلی بازاریابی به ویژه بر روی عناصر اصلی آمیخته بازاریابی صورت پذیرد.
شمس الهی ادامه داد: بازاریابی یکی از عوامل تعیین کننده در زنجیره اقتصاد به شمار می رود، امری که نبود آن، دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این عرصه را ناممکن می سازد.
کارشناس اقتصاد و روابط خارجی، بازنگری و تغییر زنجیره ارزش، طرز فکر نوآورانه و خلاق، آموزش های تازه و مناسب، بازاندیشی زیرساخت ها و ... را از مولفه های زمان بحران اقتصادی عنوان کرد.
شایان ذکر است؛ در پایان این کارگاه آموزشی، دانشجویان سوالات خود را در خصوص صادرات و بازاریابی در بحران اقتصادی بیان کردند
نظر شما :