با رویکرد هدف گذاری کسب و کار؛

رویداد دورهمی "روش های افزایش اعتماد به نفس " در مرکز آموزش جهاددانشگاهی اراک برگزار شد

۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۳ کد : ۴۱۰۸ معاونت آموزشی
همزمان با هفته پژوهش رویداد روش های افزایش اعتماد به نفس با رویکرد هدف گذاری کسب و کار(مقدماتی) درمرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک برگزار شد.
رویداد دورهمی "روش های افزایش اعتماد به نفس " در مرکز آموزش جهاددانشگاهی اراک برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی  ، همزمان با هفته پژوهش رویداد روش های افزایش اعتماد به نفس با رویکرد هدف گذاری کسب و کار(مقدماتی) با حضور کارآفرین برتر کشوری، دبیر اتاق تعاون استان مرکزی، مسئول آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و جمعی از دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی 28 آذرماه به همت سازمان ستفا استان مرکزی و دفتر کارآفرینی این مرکز آموزشی برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ حمیدرضا نجفی کارآفرین برتر کشور در این رویداد دورهمی تصریح کرد: مهارت شناخت توانایی ها، استعدادها ، محدودیت ها، علائق احساسات، مشخص نمودن توانای های مثبت و منفی، توانمند ساختن فرد در مقابل توانایی های منفی، ارتقاء توانای های مثبت و چگونگی استفاده ما از اطلاعات و توانایی های خود برای برخورد با دنیا و دستیابی به اهداف از عوامل مهارت های خودآگاهی به شمار می رود.

وی با اشاره به راه های دستیابی به عزت نفس بهتر، افزود: عزت نفس از اصلى ترین عوامل رشد مطلوب شخصیت است و از جمله مفاهیمى است که در چند دهه اخیر مورد توجه پژوهشگران و صاحب نظران روان شناسى و علوم تربیتى قرار گرفته است.

نجفی با بیان اینکه لازمه ورود به عرصه کار و کارآفرینی داشتن اعتماد به نفس و ایمان به توانمندی های شخصی فرد است، اظهارکرد: شناخت ارزش های ذهنی و داشتن اعتماد به نفس قوی از مهمترین عوامل رهبری فرد محسوب می شود.

احمد زمانی دبیر اتاق تعاون استان مرکزی در ادامه از راه اندازی تعاونی ها و کارکردهای اتاق تعاون مطالبی بیان کرد.

وی از حمایت راه اندازی تعاونی ها ی دانشجویی خبر داد و افزود: جهت ایجاد مشاغل دانشجویی از  ایجاد تعاونی های دانشجویی و برگزاری استارتاپ استقبال و حمایت خواهد شد.

زمانی اظهارکرد: تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های مشترک آموزشی، فرهنگی ، پژوهشی و ایجاد اشتغال پایدار دانشجویی با جهاددانشگاهی استان  مرکزی انجام خواهد شد.

دبیر اتاق تعاون استان مرکزی خاطرنشان کرد: تحول در دیدگاه فرهنگ کسب و کار جوانان به ویژه دانشجویان جهت توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی ضروری است.

مهری بیگلری مسئول آموزش، پژوهش و ترویج اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه از انعقاد تفاهم نامه کشوری با جهاددانشگاهی خبر داد.

وی همچنین افزود: از راه اندازی کرسی های تعاون و کارآفرینی و برگزاری همایش تعاون ایونت و باشگاه تعاون و کارآفرینی در حوزه دانشجویی و حمایت از پایان نامه ها و ایده دانشجویی و استارتاپ های دانشگاهی حمایت خواهیم کرد.

فاطمه غنی پور عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان در ادامه، اظهارکرد: اعتماد به‌ نفس یکی از مهارت‌ های ضروری است. یک کسب ‌و‌کار زمانی به موفقیت خواهد رسید که رهبر آن اعتماد به‌ نفس دارد و این مهارت را به سایر اعضای تیم نیز منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولین لازمه‌های موفقیت است، افراد موفق اغلب اعتماد به نفس است،  اذعان کرد: افراد با اعتماد به نفس بالا به‌راحتی به بیان خواسته‌های خود می‌ پردازند و در کارهای خود و روابط خود موفق‌ تر هستند.

این مقام مسئول به راهکار‌های افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد و افزود: اهمیت اعتماد به نفس در روابط و زندگی کاری و شخصی و تأثیر آن در کسب موفقیت بر کسی پوشیده نیست، از این رو یادگیری مهارت افزایش آن نیز اهمیت پیدا می‌کند.

 


نظر شما :