در جدیدترین نظرسنجی ایسپا عنوان شد؛

به نظر شما داشتن چند فرزند برای یک خانواده مناسب است؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵ کد : ۴۱۱۴۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان تمایل زوجین به داشتن چند فرزند در خانواده، یک نظرسنجی در مقیاس ملی انجام داده است.
به نظر شما داشتن چند فرزند برای یک خانواده مناسب است؟

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان تمایل زوجین به داشتن چند فرزند در خانواده، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است.

 ۱۲ درصد نداشتن فرزند را مطلوب می‌دانند. ۲۰.۷ درصد یک فرزند، ۳۲.۷ درصد دو فرزند، ۱۶ درصد سه فرزند، ۱۱.۶ درصد چهار فرزند و ۵.۶ درصد پنج فرزند و بیشتر را برای یک خانواده مطلوب دانستند. ۱.۴ درصد به این سوال پاسخی ارائه ندادند. میانگین تعداد فرزندان مناسب برای یک خانواده از نظر پاسخگویان ۲.۲۲ فرزند است.

 میانگین تعداد فرزندان مطلوب از نظر مردان(۲.۳۲ فرزند) و برای زنان(۲.۱۲ فرزند) است. میانگین فرزند در میان افراد ۵۰ ساله و بیشتر (۲.۵۶ فرزند) بالاتر از دیگر گروه‌های سنی است. پاسخگویان متاهل(۲.۳۳ فرزند) تعداد فرزندان بیشتری را نسبت به مجردها(۱.۹۶) مطلوب می‌دانند.

شایان ذکر است؛ ایسپا این نظرسنجی را در دی ماه ۱۴۰۰ با شیوه مصاحبه تلفنی و جامعه آماری شهروندان ۱۸ سال به بالای کل کشور و تعداد نمونه ۱۵۸۴ نفر اجرا کرده است.

کلید واژه ها: فرزند درصد مطلوب تعداد فرزندان


نظر شما :