مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی عنوان کرد:

مجتمع درمانی جهاددانشگاهی؛ افتخاری برای استان مرکزی/ارسال برنامه های پیشنهادی جهاددانشگاهی به اداره کل اتباع

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۲ کد : ۴۲۳۱۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی گفت: وجود مجموعه جهاددانشگاهی افتخاری برای استان مرکزی است و رنگ و بوی علمی دیگری در استان ایجاد می کند، بویژه اینکه از سایر استان ها نیز می توانند برای دریافت خدمات به این مرکز مراجعه کنند.
مجتمع درمانی جهاددانشگاهی؛ افتخاری برای استان مرکزی/ارسال برنامه های پیشنهادی جهاددانشگاهی به اداره کل اتباع

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ احمدرضا آدینه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی استان، ظرفیت های موجود در مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی را قابل توجه دانست و اظهار کرد: جای خوشحالی است که در نظام جمهوری اسلامی به این حد از شکوفایی و پیشرفت علمی رسیده ایم و خانواده هایی که به دلایل مختلف دچار مشکل ناباروری هستند می توانند از خدمات مراکزی همچون این مرکز استفاده کنند.

وی با اشاره به تبعات اجتماعی و فرهنگی معضل ناباروری گفت: با خدمات این مجموعه این مشکلات قابل پیشگیری خواهد بود. وجود این مجموعه افتخاری برای استان مرکزی است و رنگ و بوی علمی دیگری در استان ایجاد می کند، بویژه اینکه از سایر استان ها نیز می توانند برای دریافت خدمات به این مرکز مراجعه کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی تصریح کرد: در راستای همکاری های متقابل، مسئولان جهاددانشگاهی باید بازدیدی از مهمانشهر شهید ناصری ساوه داشته باشند و بر اساس شرایط فرهنگی و اقتضائات حاکم بر این مهمانشهر، برنامه های فرهنگی اجتماعی پیشنهادی خود را در قالب طرح به اداره کل اتباع خارجی ارسال کنند تا پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم با استاندار، مسئولین مربوطه در وزارت کشور و سایر متولیان امر در راستای اجرایی شدن آنها اقدام شود.

آدینه عنوان کرد: دو گروه اتباع خارجی در استان وجود دارد که یک گروه که حدود 6 هزار نفر جمعیت دارند به عنوان پناهنده تلقی می شوند و متمرکز در اردوگاه شهید ناصری ساوه هستند، گروه دوم، اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز ساکن در شهرستان ها هستند، شهرستان های مجاز برای سکونت اتباع خارجی دلیجان، ساوه و اراک است که انتخاب این سه شهرستان به این جهت است که در این شهرستان ها امکان اشتغال برای این افراد بیشتر است.

وی اضافه کرد: البته در این شهرستان ها و دیگر شهرستا های استان، اتباع خارجی غیرمجاز نیز زندگی می کنند، اما به دلیل روحیه مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران، در چارچوب پروتکل های موجود و با نگاه و مساعد مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی حمایت از اتباع خارجی را در چارچوب سیاست های نظام جمهوری اسلامی با تمام توان به انجام می رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: اتباع خارجی حاضر در استان بیشتر از کشور افغانستان و درصدی از کشور عراق و به ندرت نیز از سایر کشورها هستند.

آدینه در خصوص واکسیناسیون اتباع خارجی علیه کرونا گفت: حدود 80 هزار دوز واکسن تاکنون برای اتباع خارجی تزریق شده و تلاش بر این است که واکسیناسیون این افراد به طور 100 درصدی انجام شود و تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده است. برخی از این افراد اهمال کاری ها و ساده انگاری هایی در خصوص کرونا دارند و واکسن نزده اند، اما در حال برنامه ریزی هستیم تا پوشش 100 درصدی صورت گیرد، گرچه ممکن است درصدی از افراد همانند افراد ایرانی واکسینه نشده باشند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت واکسیناسیون را برای این قشر به صورت رایگان انجام داده است و برخی خدمات بهداشتی نیز از طریق سازمان های بین المللی در حال انجام است. بهداشت سرایی در محل مهمانشهر ساوه از محل اعتبارات کمیساریای عالی پناهندگان ایجاد شده و با کمک وزارت بهداشت مدیریت و اداره می شود و همه نوع خدمات را به افراد ساکن در این منطقه ارائه می کند. افراد خارج از مهمانشهر نیز همانند سایر شهروندان از تمام امکانات وزارت بهداشت برخوردار هستند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی از مجموعه جهاددانشگاهی استان بازدید به عمل آورد.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: اتباع مهاجرین خارجی استانداری مهاجرین خارجی


نظر شما :