به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "فرآیندهای فوتوکاتالیستی مبتنی بر رنگبری و گوگردزدایی" وارد بازار نشر شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۵ کد : ۴۳۰۶۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب فرآیندهای فوتوکاتالیستی مبتنی بر رنگبری و گوگردزدایی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.
کتاب "فرآیندهای فوتوکاتالیستی مبتنی بر رنگبری و گوگردزدایی" وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: کتاب فرآیندهای فوتوکاتالیستی مبتنی بر رنگبری و گوگردزدایی توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی افزود: افزایش تقاضای جهانی انرژی و نفت خام سبب شده است که منبع اصلی تامین انرژی در سراسر جهان مواد نفتی و مشتقات حاصل از آن باشد. تقریبا 50% از کل انرژی جهان را این ماده تامین می کند.

غلامی اضافه کرد: کتاب فرآیندهای فوتوکاتالیستی مبتنی بر رنگبری و گوگردزدایی مشتمل به سه فصل می باشد. در فصل اول دلیل نیاز به سوخت های با گوگرد کم، ترکیباتی گوگردی موجود در سوخت، سوخت های مایع گوگرددار، بنزین، سوخت جت، سوخت دیزل و... مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فصل دوم به بررسی دسته بندی روش های گوگردزدایی، تغییر نقطه جوش اکلیله شدن، گوگردزدایی اکسیداسیونی، استراتژی حذف رنگ، اثر شدت نور، تاثیرات مقدار کاتالیست استفاده شده ،اثر قدرت جذب آلاینده می پردازد.

به گفته وی در فصل سوم سوخت مدل، روش انجام آزمایش، اندازه گیری غلضت دی پتروتیوفن، آزمون جذب و دفع نتروژه و سطح ویژه، بهینه سازی درصد بازگذاری فلز مس، قابلیت استفاده از چندباره، تخمین معادله سرعت و ثابت سرعت و اکنش ها در حالت بهینه و ... بررسی شده است.

این مقام مسوول در پایان خاطر نشان کرد: از باب اهمیت این موضوع کتاب فرآیندهای فوتوکاتالیستی مبتنی بر رنگبری و گوگردزدایی تالیف مهندس مسلم عبدالهی آرپناهی در 259 صفحه به قیمت50 هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی استان استان مرکزی فوتوکاتالیستی مبتنی رنگبری گوگردزدایی


نظر شما :