به همت کانون ایران شناسی جهاددانشگاهی صورت می گیرد؛

بازدید دانشجویان استان مرکزی از بازار تاریخی اراک

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۱ کد : ۴۳۵۵۳ معاونت فرهنگی تاپ خبر
بازدید از بازار تاریخی اراک و سرای کاشانی ها به همت کانون ایران شناسی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار می شود.
بازدید دانشجویان استان مرکزی از بازار تاریخی اراک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در این باره، گفت: بازدید از بازار تاریخی اراک و سرای کاشانی ها به همت کانون ایران شناسی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود.

وی افزود: کانون ایران شناسی در جهت معرفی آثار تاریخی، میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و جاذبه های هنری و ... در سطح کشور فعالیت می نماید.

غلامی در ادامه ایجاد زمینه مناسب از جمله برگزاری اردوهای تفریحی برای شناساندن فرهنگ های مختلف ایران برای دانشجویان، آشنایی با دستاوردهای مثبت فرهنگی، تاریخی و ملی، افزایش آگاهی های فرهنگی دانشجویان دانشگاه در زمینه فعالیت کانون و ... را از اهداف کانون ایران شناسی سازمان دانشجویان عنوان کرد.

به گفته وی بازدید از بازار تاریخی اراک و سرای کاشانی ها امروز چهارشنبه، 21 اردیبهشت ساعت 15 با حضور دانشجویان علاقه مند برگزار  می شود.

گفتنی است؛ مجموعه تاریخی بازار اراک نمونه ارزشمندی از شهرسازی اوایل قرن ۱۳ است که در سال ۱۳۵۵ به‌ عنوان یکی از آثار تاریخی ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

کلید واژه ها: تاریخی دانشجویان ایران فرهنگی کانون


نظر شما :