/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/(۳)نماینده مردم اراک در خانه ملت:

خروجی اقدامات علمی جهاددانشگاهی قطع وابستگی کشور است

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۰ کد : ۴۶۲۱۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه هایی نظیر سلول‌های بنیادین، باروری زوجین و در کل، اقداماتی که در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی انجام داده توانسته است علم و عمل را در این نهاد در هم آمیخته کند و خروجی آن قطع وابستگی کشور بوده است.
خروجی اقدامات علمی جهاددانشگاهی قطع وابستگی کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی یکی از برکات انقلاب اسلامی است و فعالیت‌هایی که نیروهای جهادی و انقلابی و نیز متخصص و متدینین در این نهاد انقلابی به ثمر رساندند موجب شد که کشور در بسیاری از موضوعات به خودکفایی دست پیدا کند و بی نیاز از وابستگی به خارج از کشور شود.

این نماینده مردم در خانه ملت به اقدامات فرهنگی و دینی جهاددانشگاهی در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و افزود:‌ اقدامات قرآنی و دینی جهاددانشگاهی دلیلی بر فراگیر بودن فعالیتهای این نهاد در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان انتظارات از جهاددانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در عمل به وظایف و ماموریت‌های خود نباید اجازه دهد که به یک بنگاه درآمدزایی تبدیل شود بلکه باید در جهت راهگشایی و گره‌گشایی از مشکلات و نیازهای مردم در بخش‌های مختلف نظیر باروری زوجین نابارور با هزینه‌های حداقلی اهتمام جدی داشته باشد؛ چراکه اگر هزینه بالایی برای درمان ناباروری توسط این نهاد برآمده از انقلاب اخذ شود، مردم را دل نگران می‌کند.

آصفری خواستار ارائه خدمات از سوی جهاددانشگاهی با کمترین قیمت به آحاد مختلف جامعه گفت: متاسفانه جهاددانشگاهی نتوانسته است جایگاه خود را در استان‌ها و شهرستان‌های کشور تقویت کند و نیاز است که این نهاد انقلابی در تمامی استان‌ها بویژه استان‌های صنعتی جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش بنیان و نوآور چه نقشی می‌تواند در تحقق شعار سال ایفا کند، گفت: با توجه به سوابق درخشان این نهاد در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان، مطمئنا در سالی که با عنوان تولید دانش بنیان نامگذاری شده است می تواند اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و از هرگونه فعالیت تولیدی مبتنی بر دانش بنیان حمایت و پشتیبانی کند.

نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تصریح کرد: برای حمایت واقعی جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش بنیان باید نخبگان و محققان در استان‌ها شناسایی شوند تا امکانات و فرصت لازم برای ایده‌پردازی و فعالیت دانش بنیان فراهم شود.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی دانش بنیان نهاد انقلابی


نظر شما :