/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/(۷)فرماندار ساوه تاکید کرد:

اهتمام جهاددانشگاهی در پشتیبانی از مراکز تولید علم و فناوری/نگاه فناورانه به گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۵ کد : ۴۶۴۴۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
الیاسی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های خود پشتیبانی از مراکز تولید علم و فناوری را برای تقویت اقدامات فناورانه در جامعه یک اصل بداند و برای رفع موانع تولید به منظور دستیابی به خودکفایی اهتمام جدی داشته باشد، گفت: ورود این نهاد انقلابی به حوزه دانش‌بنیان، توانسته است این مجموعه را به کانونی برای رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور تبدیل کند.
اهتمام جهاددانشگاهی در پشتیبانی از مراکز تولید علم و فناوری/نگاه فناورانه به گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی الیاسی فرماندار ساوه در آستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که ذات آن مبتنی بر فعالیت‌های فناورانه و علمی در تعامل با جوامع دانشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه فناورانه و تولید دانش بنیان باید به یک گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود، تصریح کرد: ورود این نهاد انقلابی به حوزه دانش‌بنیان، توانسته است این مجموعه را به کانونی برای رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور تبدیل کند که البته انتظار می‌رود با خلاقیت و ایده پروری زمینه اینگونه فعالیت ها توسعه و تقویت شود.

جهاددانشگاهی حلقه اتصال صنعت و کشاورزی جهت تحقق اهداف توسعه ای

الیاسی با اشاره به توانمندی‌ها و مزیت‌های شهرستان ویژه ساوه در حوزه علمی، صنعتی و کشاورزی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به پیشینه‌ای که در برآوردن نیازهای کشور دارد می‌تواند از توانایی‌های بارز علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود به عنوان حلقه اتصال بین صنعت و بخش کشاورزی این شهرستان برای تحقق اهداف توسعه‌ای عمل کند.

وی به فعالیت تخصصی جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: خدمات درمانی جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری باید در شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی توسعه یابد تا علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان ساوجی نیاز شهرهای همجوار و نزدیک به ساوه را به این خدمات برطرف کند.

احیای مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه

فرماندار ساوه همچنین خواستار احیای مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ساوه شد و افزود: جذب رشته‌های پرمخاطب می‌تواند جمعیت دانشجویی شهرستان را افزایش دهد و منجر به تربیت نیروهای تحصیل کرده متخصص و توانمند خواهد شد.

وی در گفت وگو با ایسنا، احیای خودباوری را مهمترین اصل برای رسیدن به خودکفایی دانست و افزود: تقویت کار جهادی منجر به احیای خودباوری بین آحاد مختلف مردم خواهد شد و جهاد دانشگاهی در تقویت خودباوری و فرهنگ کار جهادی می‌تواند نقش آفرین باشد.

کلید واژه ها: ساوه جهاد دانشگاهی


نظر شما :