فوق تخصص هماتولوژی آنکولوژی تاکید کرد:

ایجاد سانتر درمان سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۳ کد : ۴۶۶۶۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مهری با بیان اینکه در کنار اقدامات درمانی مرکز درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی، می توان اقدامات تحقیقاتی نیز انجام داد، گفت: با توجه به این موارد، ایجاد سانتر درمان سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی اقدام بسیار مفیدی خواهد بود و می تواند پایه گذاری اقدامی بسیار عالی با نتایج بسیار خوب در استان باشد.
ایجاد سانتر درمان سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر مهری فوق تخصص هماتولوژی آنکولوژی در حاشیه بازدید پروفسور قوام زاده از مرکز درمان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرطان پستان یک بیماری بسیار شایع بوده و یکی از اولین سرطان هایی است که بانوان به آن مبتلا می شوند و اگر این نوع سرطان به موقع تشخیص داده شود قطعا قابل درمان خواهد بود، با اشاره به اقدام جهاد دانشگاهی استان مرکزی برای پیوستن به شبکه کشوری درمان سرطان پستان، راه اندازی مرکزی برای ارائه خدمات ویژه در خصوص این بیماری، واقعا اهمیت دارد.

اراک مرکز ریفرال غرب استان است

وی با بیان اینکه اراک مرکز ریفرال غرب استان است، افزود: در این شرایط وجود مرکزی که تمام خدمات درمانی و تشخیصی این بیماری در آن با کمک نیروهای متخصص و دلسوز انجام شود بسیار مفید است.

مهری با بیان اینکه کمبود چنین مرکزی در اراک کاملا حس می شود، گفت: مرکز درمان جهاد دانشگاهی اراک می تواند با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در این بازدید مشاهده شد، بستر مناسب و بسیار خوبی برای ارائه این خدمات باشد.

وی با بیان اینکه تسهیل قوانین نیز برای همکاری متخصصان با این مرکز ضروری است، افزود: اطلاع رسانی در خصوص وجود این امکانات در این مرکز ضروری است؛ چراکه مطمئنا متخصصات هماتولوژیست و آنکلوژیست علاقمند به همکاری با مراکزی هستند که اقدامات تشخیصی و درمانی در آنها به سهولت انجام شود چراکه وقتی یک سانتر به صورت تخصصی بر روی یک نوع سرطان کار می کند و ارائه خدمات می دهد، مسلما ارائه خدمات در چنین سانتری بهتر و آسانتر انجام می شود، بیماران کمتر معطل می شوند و از آنجاکه اقدامات تشخیصی برای این بیماری توسط افراد محدودی انجام می شود، در نتیجه مهارت این متخصصان نیز به مرور زمان افزایش پیدا می کند.

لزوم انجام اقدامات تحقیقاتی در کنار اقدامات درمانی در مرکز درمان جهاددانشگاهی

مهری با بیان اینکه در کنار اقدامات درمانی در چنین مرکز تخصصی، می توان اقدامات تحقیقاتی نیز انجام داد، گفت: با توجه به این موارد، ایجاد سانتر درمان سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی اقدام بسیار مفیدی خواهد بود و می تواند پایه گذاری اقدامی بسیار عالی با نتایج بسیار خوب در استان باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با چنین مرکزی و با بیان اینکه مطمئنا دیگر همکاران نیز چنین علاقمندی را دارا هستند افزود: ما علاقمند به ارائه خدمت به مردم شهرمان و در کنار آن، کسب تجربه و افزایش دانش در قالب فعالیت در یک سانتر تخصصی هستیم.

این مقام مسئول در پایان در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه با توجه به آلودگی هوای اراک باید از امروز به فکر راه اندازی مرکزی برای ارائه خدمات ویژه در خصوص این بیماری به مردم باشیم؛ چراکه ممکن است آمار ابتلا در آینده بیشتر باشد، افزود: باید از امکانات موجود در مرکز درمان جهاد دانشگاهی به بهترین نحو استفاده شود.

کلید واژه ها: مرکز درمان سرطان پستان


نظر شما :